درمان چاقی موضعی با تغذیه و رژیم درمانی

v1

آیا شما با رفع چاقی موضعی در نقاط مختلف بدن خود مشکل دارید؟ آیا تمایل دارید فرآیند لاغری شما سریع‌تر باشد؟ نکته قابل توجه ناخوشایند در این رابطه این است که استفاده از روش‌های سنتی مربوط به خوردن کمتر و انجام فعالیت بیشتر نمی‌تواند به شما در راستای دستیابی به نتایج مورد نظر در بلندمدت کمک کند. در حقیقت، در طولانی‌مدت انجام تمرین‌های حرکتی برای چند ساعت در روز و تلاش برای بی‌توجهی به گرسنگی نتیجه بخشی خود را برای درمان چاقی موضعی از دست می‌دهند؟ به این ترتیب انجام این فعالیت‌ها بی‌نتیجه بوده و باعث می‌شود بسیاری از افراد از انجام آن‌ها منصرف شوند. به همین دلیل امروزه چاقی به یک مشکل همه‌گیر تبدیل شده است. به هر حال لازم به ذکر است با توجه به نکات مناسب مطرح شده در ادامه امکان خلاص شدن از دست چاقی موضعی در نقاط مختلف بدن وجود خواهد داشت.

[sv slug=”alert”]بسیاری از افراد از تجمع چربی در ناحیه خاصی از بدنشان رنج می‌برند. این چربی ناخواسته غالباً در اطراف شکم و پهلو انباشته می‌شود و بیشترین شکایت بیماران را متوجه خودساخته است. برای درمان چاقی موضعی در کلینیک تغذیه و رژیم‌درمانی دکتر ابوالحسنی از برنامه غذایی، دستگاه‌های لاغری و توصیه‌های ورزشی استفاده می‌شود که رضایت بالایی را به همراه داشته است.
برای طرح سوالات خود و یا رزرو وقت مشاوره می‌توانید از طریق شماره‌های 02122779006 و 02122581002 با ما تماس حاصل نمایید.[sv slug=”alert1″]

روش‌های درمان قابل استفاده برای رفع چاقی موضعی


متخصص تغذیه برای از بین بردن چاقی موضعی برنامه غذایی جامعی را ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

مصرف مواد غذایی که بیشترین تاثیر را بر کاهش وزن دارند


v2

تمام مواد غذایی از سطح کالری یکسان برخوردار نیستند. در حقیقت مواد غذایی مختلف دارای فرآیندهای متابولیک متفاوت در بدن هستند. این مواد غذایی تاثیرات متفاوت بر سطح گرسنگی، شرایط هورمونی، کالری بدن و فرآیند سوخت و ساز آن دارند.

برای درمان چاقی موضعی متخصص تغذیه ابتدا رژیم غذایی متناسب با شرایط شما را تدوین می‌کند که می‌تواند شامل مواد غذایی زیر باشد:

تخم‌مرغ کامل

هنگامی که نگرانی خاص نسبت به سطح کلسترول موجود در مواد غذایی وجود داشته باشد، تخم‌مرغ کامل می‌تواند یک انتخاب مناسب برای رژیم غذایی باشد. در حقیقت تخم‌مرغ کامل سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است و سطح کالری موجود در آن پایین می‌باشد.

گیاهان دارای برگ سبز

v3

گیاهان دارای برگ سبز دارای اجزایی هستند که برای کاهش وزن و لاغری موضعی مناسب هستند. در حقیقت این مواد غذایی سطح پایین کالری و کربوهیدرات دارند، اما سرشار از فیبر می‌باشند. این گیاهان همچنین سرشار از مواد مغذی بوده و دارای انواع مختلف ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

لوبیا و حبوبات

v4

این گروه از مواد غذایی شامل عدس، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز و سایر انواع مانند آن است. این مواد غذایی سرشار از پروتئین و فیبر هستند و در عمل می‌توانند احساس سیری برای فرد ایجاد کنند.

سوپ

v5

همان‌طور که قبلاً بیان شد، مصرف مواد غذایی دارای سطح انرژی پایین می‌تواند باعث شود افراد کالری کمتری در رژیم غذایی خود مصرف کنند. اکثر مواد غذایی کم انرژی حاوی حجم زیاد آب هستند و برای مثال در این زمینه می توان از سبزیجات و میوه‌ها نام برد. علاوه بر این امکان اضافه کردن آب به مواد غذایی برای کاهش سطح کالری آن‌ها وجود دارد که برای مثال در این زمینه می توان از سوپ نام برد.

سرکه سیب

v6

مصرف سرکه به همراه مواد غذایی حاوی سطح بالای کربوهیدرات می‌تواند احساس سیری را افزایش داده و باعث شود فرد به مقدار 200 تا 275 کالری در طول روز کمتر مواد غذایی مصرف کند. علاوه بر این مصرف سرکه می‌تواند سطح قند خون را پس از صرف غذا کاهش داده و مزایای بلندمدت برای سلامت فرد به همراه داشته باشد.

آجیل

v7

علیرغم سطح چربی بالا، مصرف آجیل به صورت ذاتی باعث چاق شدن فرد نمی‌شود. به همین خاطر آجیل یک نوع تنقلات عادی است که می‌تواند سطح پروتئین، فیبر و چربی سالم بدن را تنظیم کند.

فلفل قرمز

v8

فلفل قرمز حاوی یک ماده خاص به نام کپسایسین است که می‌تواند به کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی در بدن کمک کند. این ماده حتی به صورت مکمل نیز فروخته می‌شود و یکی از اجزای موجود در بسیاری از محصولات تجاری کاهش وزن می‌باشد.

میوه

v9

افرادی که به مقدار زیاد میوه و سبزیجات مصرف می‌کنند، در مقایسه با سایر افراد از وضعیت سلامت بهتر برخوردار هستند. مطمئناً رابطه بین مصرف میوه و سبزیجات یک معادله علت و معلولی نیست و به همین خاطر مطالعات انجام شده در این حوزه نمی‌توانند این رابطه را ثابت کنند، اما مطمئناً میوه‌ها دارای موادی هستند که در عمل می‌توانند بر کاهش وزن تاثیر داشته باشند. در این حالت با وجودی که میوه‌ها حاوی قند هستند، سطح انرژی آن‌ها پایین بوده و سیستم گوارش برای هضم آن‌ها فعالیت کمتری انجام می‌دهد. علاوه بر این، فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند مانع از آزاد شدن سریع قند در جریان خون فرد شود.

درمان چاقی موضعی با دستگاه

علاوه بر رژیم غذایی برای رفع چاقی موضعی و در مواردی که فرد به لاغری در زمان کوتاه اصرار داشته باشد و متخصص تغذیه از دستگاه‌های لاغری موضعی نیز استفاده می‌کند که روشی تقریباً بی‌خطر و پربازده بوده و به نتیجه دلخواه در مدت زمان کم منجر خواهد شد.

درمان چاقی موضعی با دستگاه لیپوماتیک

vv

دستگاه لیپوماتیک ابزاری است که از طریق آن امکان مکش تمام بافت چربی از نقاط هدف در بدن از طریق یک جلسه درمان بدون نیاز به داروی بی‌حسی، بخیه، ایجاد زخم یا ناراحتی برای بیمار فراهم شده و در نتیجه وضعیت ظاهری فرد در نقاط تحت درمان و نیز شرایط پوستی وی درمان می‌شود.

دستگاه لیپوماتیک یک ابزار هوشمند و حساس به تراکم است. در حقیقت این دستگاه از یک تکنولوژی خاص استفاده می‌کند که در هنگام تماس لوله دستگاه با بافت‌های دارای تراکم متفاوت نسبت به چربی، عملکرد سیستم به صورت اتوماتیک متوقف شده و به این ترتیب پوست، عضلات، و رگ‌ها در طول درمان دچار آسیب نمی‌شوند.

درمان چاقی موضعی با دستگاه ال پی جی

v11

تکنولوژی درمان چاقی موضعی با دستگاه ال پی جی یک روش درمان موثر، بی‌خطر و بدون درد است که می‌تواند تغییرات شگفت‌انگیز در وضعیت ظاهری بدن فرد ایجاد کند. به این ترتیب عملکرد دستگاه باعث حذف تجمع چربی در ناحیه زیر پوست، ترمیم رگ‌های خونی و بهبود عملکرد سیستم لنفاوی، و نیز بهبود فرآیند سوخت و ساز چربی در بدن می‌شود. این روش همچنین می‌تواند برای تحریک تولید کلاژن و الاستین و سفت شدن پوست مفید باشد.

درمان چاقی موضعی با دستگاه کویتیشن

v12

در هنگام استفاده از دستگاه کویتیشن برای لاغری موضعی از مداخله درمانی یا عمل جراحی استفاده نمی‌شود. در این حالت در حقیقت از امواج مافوق صوت بیوکویتیشن و انرژی امواج رادیویی برای تجزیه سلول‌های چربی و سلولیت بدون وارد شدن آسیب به اندام‌ها و سلول‌های مجاور استفاده می‌شود. کویتیشن مافوق صوت یک روش درمان زیبایی به نسبت جدید است. در این حالت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته سلول‌های چربی به مایع تبدیل شده و به‌طور طبیعی توسط سیستم فیلتر کردن مواد زائد از بدن دفع می‌شود.

درمان چاقی موضعی با دستگاه آر اف

v15

از بین بردن چاقی موضعی با دستگاه آر اف یک روش بسیار موثر با حداقل دوره ریکاوری است که می‌تواند به بیمار برای دستیابی به نتایج دلخواه کمک کند. در این روش از یک ابزار پیشرفته مخصوص برای درمان بافت چربی اضافی در نقاط مختلف بدن مردان و زنان و نیز درمان مشکل سلولیت استفاده می‌شود. به این ترتیب در این حالت امواج رادیوفرکوئنسی برای ایجاد انرژی گرمایی و تغییر شکل در وضعیت بدن بکار می‌رود.

درمان چاقی موضعی با دستگاه کرایولیپولیز

v14

کرایولیپولیز یکی از ابزارهای درمان چاقی موضعی به صورت غیر تهاجمی است که از سرد کردن بافت چربی برای تجزیه سلول‌های چربی (لیپولیز) بدون وارد شدن آسیب به سایر بافت‌ها استفاده می‌شود. مبنای اصلی عملکرد این دستگاه مبتنی بر فرآیند کنترل شده خنک کردن بافت چربی است که از طریق آن امکان از بین بردن بافت چربی در نقاط مختلف بدن و درمان چاقی موضعی فراهم می‌شود.

تاثیر ناشی از انجام تمرین‌های حرکتی منظم

به غیر از دنبال کردن منظم رژیم غذایی برای درمان چاقی موضعی، مهم است که از روش‌های مناسب برای مصرف بیشتر کالری از طریق ورزش کردن استفاده شود. در حقیقت فعالیت بیشتر در زندگی روزمره نقطه شروع فرآیند لاغری موضعی است و به همین خاطر لازم است نحوه افزایش فعالیت‌های روزمره مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال انجام این کار از طریق افزایش فعالیت در خانه، بالا رفتن از پله در محیط کار به جای آسانسور، قدم زدن به جای استفاده از خودرو برای خریدهای روزانه و سایر موارد مانند آن امکان‌پذیر است.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »