راه های چاقی صورت (چاق و پر شدن صورت و گونه ها) با تغذیه و رژیم غذایی

اهمیت برخورداری از صورت و گونه‌های فربه


گونه‌ها تاثیر فوق‌العاده بر ظاهر صورت فرد دارند. در حقیقت چاقی صورت و گونه‌های فربه باعث ایجاد یک ظاهر جوان و زیبا برای صورت فرد شود. علاوه بر این استخوان‌های گونه می‌تواند به عنوان یک ویژگی جذاب برای افراد در نظر گرفته شده و اغلب افتادگی چانه‌ها نشانه‌ای از افزایش سن می‌باشد. وجود بافت چربی در زیر پوست صورت افراد جوان باعث می‌شود صورت آن‌ها برآمده‌تر و چاق‌تر به نظر برسد. این چربی به‌طور خاص در ناحیه گونه‌ها وجود داشته و در عمل ظاهر یک صورت سالم و فربه را برای فرد ایجاد می‌کند.

به هر حال با افزایش سن مقدار چربی زیر پوست به تدریج کاهش پیدا می‌کند و این شرایط باعث ایجاد افتادگی در پوست ناحیه گونه‌ها و پیرتر به نظر رسیدن فرد می‌شود. به این ترتیب در ناحیه گونه‌ها فرورفتگی و گودی ایجاد شده و این شرایط می‌تواند بر ظاهر فرد تاثیر نامناسب داشته باشد. اکثر کودکان گونه‌های فربه و گوشتی دارند و این ظاهر باعث ایجاد یک ظاهر معصوم و جذاب برای آن‌ها می‌شود. به همین خاطر امروزه اکثر افراد بزرگسال نیز ترجیح می‌دهند با روشهای چاق شدن صورت ، ظاهر صورت آن‌ها چاق و فربه باشد تا به این ترتیب ظاهر جوان و شاداب آن‌ها حفظ شود.

ایجاد گونه‌های چاق و فربه به معنی نیاز به ذخیره‌سازی چربی بیشتر در زیر پوست صورت نیست. در واقع امکان دستیابی به این نتایج از طریق ایجاد تغییر در شرایط پوست نیز امکان‌پذیر است. به این ترتیب استفاده از تکنیک‌های طبیعی، انتخاب رژیم غذایی مناسب و نیز درمان‌های خانگی می‌تواند باعث برآمده و فربه شدن گونه‌های فرد شود.

رژیم غذایی مناسب برای چاق شدن صورت و گونه‌ها


به منظور چاق و پر شدن صورت و گونه‌ها و درمان لاغری صورت متخصص تغذیه برنامه غذایی به شما ارائه می‌دهد که برخی از نکات این رژیم به‌طور خلاصه در این مقاله ذکر شده است. به‌طور کلی این رژیم تغذیه برای چاق شدن بر اساس ویژگی‌های خاص صورت شما و هدف شما از چاق شدن صورت تعیین می‌گردد که نیاز به مشاوره اولیه دارد.

رژیم غذایی سالم

soorat1

بخش عمده‌ای از مواد غذایی مصرفی در طول روز از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها تشکیل شده که برای بهبود شرایط بدن و نیز تامین سلامت و ظاهر پوست در نواحی مختلف همچون ناحیه صورت مناسب می‌باشد. به این ترتیب در صورتی که به دنبال صورت و گونه‌های چاق‌تر و طبیعی‌تر هستید، لازم است از مواد غذایی سالم برای اضافه کردن بافت چربی به ناحیه گونه‌ها استفاده نمایید. برای مثال در این زمینه می‌توان مواد غذایی همچون جوی دو سر، پنیر، آجیل، و دانه‌های گیاهی مصرف کرد. علاوه بر این امکان استفاده از این مواد غذایی به عنوان تغذیه سالم در طول روز برای بهبود وضعیت سلامت پوست وجود دارد.

نوشیدن مقدار آب کافی

soorat52

 نوشیدن آب به مقدار کافی یکی از ساده‌ترین نکات قابل توجه برای چاق شدن صورت و ایجاد چانه‌های فربه و چاق است. توجه داشته باشید اهمیت آب در این شرایط بیشتر از چیزی است که معمولاً به آن توجه می‌شود و تاثیر ناشی از آن بر بدن گسترده و متعدد می‌باشد. به این ترتیب لازم است در طول روز حداقل 8 لیوان آب مصرف شده و پوست صورت مرطوب نگه داشته شود. به غیر از آب، امکان تامین آب مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی مصرفی نیز وجود دارد. به این ترتیب مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک منبع با اهمیت و ارزان برای تامین آب مورد نیاز بدن و ایجاد صورت چاق و فربه می‌باشد.

مصرف مکمل‌ها برای چاق شدن صورت و گونه‌ها

soorat3به این منظور افراد می‌توانند از مکمل‌های غذایی موجود در بازار برای چاق کردن صورت و ایجاد ظاهر مناسب و جذاب استفاده کنند. با توجه به این که این مکمل‌ها حاوی سطوح مناسب کالری هستند، افزایش وزن از طریق مصرف آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. به این ترتیب به محض اینکه افزایش وزن فرد در نتیجه مصرف این مکمل‌ها ایجاد شد، تغییرات مربوط به آن در ناحیه صورت نمایان خواهد گردید. این مکمل‌ها در اکثر موارد برای افرادی توصیه می‌شود که اضافه کردن وزن آن‌ها از طریق عادت‌های غذایی منظم وجود نداشته باشد. مصرف این مکمل‌ها همچنین می‌بایست برای از بین بردن فقر مواد غذایی و معدنی موجود در بدن مناسب و کافی باشد.

مصرف شیر برای چاق کردن صورت

soorat4

شیر یک رژیم غذایی کامل است. در واقع شیر حاوی مقادیر مناسب ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های مورد نیاز بدن است. به همین خاطر در صورتی که مواد مغذی مورد نیاز در رژیم غذایی بدن وجود نداشته باشد، مصرف یک لیوان شیر به صورت روزانه می‌تواند مشکلات فرد را در این رابطه برطرف کند.

مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات

soorat5

برخی افراد ممکن است از سودمندی مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات آگاه نباشند. در حقیقت برای تامین انرژی مورد نیاز برای بدن، مصرف این مواد غذایی از اهمیت خاص برخوردار است. در صورتی که فرد مقدار کمتری از مواد حاوی کربوهیدرات را مصرف کند، این شرایط می‌تواند باعث از بین رفتن چربی زیر پوست صورت شود. از طرف دیگر مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات می‌تواند چاق شدن صورت فرد و ایجاد گونه‌های فربه را برای وی به همراه داشته باشد.

چگونه عادت‌های غذایی و سبک زندگی می‌توانند بر مقدار چاقی صورت تاثیر گذارند؟


توجه به برخی الگوها یا سبک‌های زندگی خاص می‌تواند بر چاقی صورت و وضعیت ظاهری گونه‌ها تاثیر خاص داشته باشد. برای مثال در این زمینه می‌توان از موارد زیر نام برد:

  • نوشیدن مشروبات و مصرف سیگار برای سلامت فرد خطرناک بوده و در عمل می‌تواند بر وضعیت پوست فرد نیز تاثیر نامطلوب داشته باشد. در واقع این عادت‌های نامناسب می‌توانند به پوست آسیب وارد کرده و باعث تیره‌تر شدن آن شوند. این شرایط در نهایت می‌تواند کاهش سطح فعالیت سلول‌های پوستی و نازک شدن آن را برای فرد به همراه داشته باشد.
  • مصرف مواد غذایی سرشار از زردچوبه می‌تواند برای پوست مضر بوده و باعث خشک شدن آن شوند.
  • محافظت از پوست صورت در برابر نور خورشید در عمل می‌تواند از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید مراقبت نماید.

در این شرایط لازم است تمام عادت‌های مناسب برای چاق شدن صورت به‌طور دقیق تحت کنترل فرد قرار گیرد. در حقیقت برخی شرایط می‌تواند بر وضعیت بدن فرد حتی بدون اطلاع وی تاثیر گذارد. به همین دلیل لازم است اقدامات مراقبتی لازم در هنگام تلاش برای چاق شدن صورت و ایجاد نتایج مورد انتظار در این رابطه مورد توجه دقیق قرار گیرند.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »