لاغری موضعی با کرایولیپولیز: عوارض و هزینه

14

دستگاه‌ها و روش‌های بسیاری برای لاغری موضعی طراحی شده است که یکی از آنها کرایولیپولیز است. کرایولیپولیز روشی غیرتهاجمی است که در آن بافت چربی سرد می‌شود تا فرایند لیپولیز یا تجزیه سلول‌های چربی بدون آسیب زدن به دیگر بافت‌ها شروع شود. نتایج عمل پس از دو تا چهار ماه قابل مشاهده است و لاغری به روشی طبیعی به دست می‌آید.

[sv slug=”alert”]دکتر ابوالحسنی علاوه بر رژیم درمانی و ارائه برنامه غذایی مناسب، با بهره گیری از دستگاه‌های لاغری موضعی از جمله کرایولیپولیز، آر اف، ال پی جی و کویتیشن به درمان چاقی و چربی‌های انباشته شده موضعی بدن شما می‌پردازد.

دکتر ابوالحسنی درباره لاغری موضعی با دستگاه می‌گوید:

“بسیاری از بیماران پس از فقط یک جلسه درمان از نتایج عمل و کاهش وزن قابل توجه به دست آمده رضایت دارند. البته ما طرح درمانی لاغری خاصی را متناسب با نیازهای شما در جلسه مشاوره تهیه می‌کنیم.”

اگر به دنبال روشی سریع با نتایج دائمی هستید، جستجوی شما به پایان رسیده است، چرا که تنها ظرف سه هفته پس از شروع درمان متوجه تغییرات می‌شوید و پس از یک تا سه ماه از نتایج چشمگیر به دست آمده شگفت‌زده می‌شوید. البته این پایان کار نیست، چون بدن هنوز در حال دفع سلول‌های چربی است و این فرایند بهبود تناسب اندام تا شش ماه ادامه دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02122779006 و 02122581002 تماس حاصل نمایید.[sv slug=”alert1″]

کرایولیپولیز چیست؟


کرایولیپولیز روشی برای از بین بردن سلول‌های چربی به صورت مرگ برنامه ریزی شده سلولی یا خودکشی سلول‌ها می‌باشدکه سازوکار آن برای لاغری موضعی به روشی غیرتهاجمی به وسیله کاهش دمای کنترل شده تا 10- درجه سانتیگراد (که با مدهای مختلف دستگاه امتحان می‌شود) استوار است. قرار گرفتن در محیط سرد باعث مرگ سلول‌های بافت زیرپوستی می‌شود، بدون آن که به پوست روی بافت آسیب بزند.

نواحی قابل درمان


  • شکم و پهلو
  • بالا و پایین شکم
  • ران و باسن
  • بالای بازوها
  • ناحیه دکولته(نواحی زیر کتف)
  • کشاله ران

سازو کار عملکرد کرایولیپولیز


اصل عملکرد کرایولیپولیز بر این قضیه استوار است که سلول‌های چربی بیش از بافت‌های پیرامونی در برابر استخراج انرژی (کاهش دما) آسیب پذیر هستند، به بیان دیگر بافت‌های پیرامونی در محیط سرد ایجاد شده سالم می‌مانند. اپلیکاتور غیرتهاجمی روی ناحیه مورد نظر قرار داده می‌شود تا انرژی را از بافت چربی زیرین استخراج کند، بدون این که آسیبی به پوست، عصب، ماهیچه و دیگر بافت‌ها بزند. سلول‌های چربی سرد شده تحت فرایند مرگ سلولی کنترل شده (آپوپتوز) قرار می‌گیرد و به تدریج از بین می‌روند. ضخامت لایه چربی با نابود شدن سلول‌های چربی کاهش می‌یابد.زمان استفاده از دستگاه به شرایط مختلف بیماران و به میزان چربی بافت بستگی دارد

افراد مناسب برای استفاده از این روش


افرادی که از وجود ناحیه‌های چاقی موضعی مقاوم در برابر ورزش و رژیم غذایی ناراحت هستند، متقاضیان بالقوه لاغری موضعی با کرایولیپولیز محسوب می‌شوند. البته سرما درمانی روش مناسبی برای درمان چاقی یا جایگزینی برای تخلیه چربی از طریق عمل جراحی محسوب نمی‌شود. دکتر ابوالحسنی مناسب بودن استفاده از کرایولیپولیز را در جلسه مشاوره تعیین می‌کنند.

مزایا


  • پیشرفته‌تر بودن از لیپوساکشن
  • امکان از بین بردن 26 % از چربی ناحیه مورد نظر
  • غیرتهاجمی بودن و عدم استفاده از سوزن
  • عدم بروز عوارض جراحی‌های متداول
  • سریع و بدون درد بودن
  • عدم نیاز به بی‌حسی یا بیهوشی
  • ضروری نبودن استراحت پس از عمل و مختل نشدن برنامه روزانه
  • نتایج چشمگیر: بهبود تناسب اندام ظرف تنها 6 هفته

روند لاغری با کرایولیپولیز توسط دکتر ابوالحسنی


مشاوره

دکتر ابوالحسنی در جلسه مشاوره مناسب بودن انجام کرایولیپولیز را با توجه به شرایط بیمار تعیین و برنامه درمانی ویژه بیمار را تهیه می‌کنند. هزینه و اثرهای جانبی درمان نیز در جلسه مشاوره به بیمار اطلاع داده می‌شود. تعداد جلسات درمان با توجه به نتایج مورد انتظار بیمار مشخص می‌شود، البته دکتر ابوالحسنی می‌توانند دو ناحیه را در صورت تمایل بیمار در یک جلسه درمان کنند.

فرآیند

15

این روش غیرجراحی به بی‌حسی نیازی ندارد. صفحه‌های سردکننده روی ناحیه مورد نظر قرار داده می‌شود و بیمار فقط به مدت چند دقیقه کشش و سرمای شدیدی را حس می‌کند. بیمار در طول درمان کاملاً آرام است، می‌تواند با لپ تاپ کار کند یا حتی استراحت کند و چرت بزند.

سلول‌های چربی مرده ظرف چند ماه آینده تجزیه می‌شود و طی فعالیت‌های متابولیک طبیعی از بدن خارج می‌شود.ناحیه درمان شده به تدریج لاغر و متناسب می‌شود.

16

تکنولوژی منجمد کردن چربی

هان طور که تری گلیسرید موجود در چربی در دمای پایین به جامد تبدیل می‌شود، از تکنولوژی سرمایشی پیشرفته برای هدف قرار دادن گزینشی توده‌های چربی و از بین بردن تدریجی سلول‌های چربی استفاده می‌شود. به این ترتیب لاغری موضعی انجام می‌شود، بدون آن که بافت‌های پیرامونی آسیب ببیند. سلول‌های چربی تا دمای مشخصی سرد می‌شود و پس از آن به طور طبیعی طی فرایندهای متابولیسم معمول به تدریج از بدن دفع می‌شود. پوست لایه چربی به منظور لاغری موضعی تحت سرمایش کنترل شده دقیق قرار می‌گیرد. کل عمل یک تا دو ساعت زمان می‌برد.

دوران بهبود

استراحت کردن پس از عمل ضرورتی ندارد و می‌توانید بلافاصله پس از عمل فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید. فقط ممکن است ناراحتی ملایمی را در ناحیه درمان شده حس کنید. کرایولیپولیز عملی غیرتهاجمی است و مانعی را بر سر راه فعالیت‌های روزمره ایجاد نمی‌کند و همان روز عمل می‌توان برنامه شغلی و ورزشی معمول را دنبال کرد. بی‌حسی، کبودی و قرمزی موضعی پوست نیز موقتی است و پس از چند ساعت فروکش می‌کند. نقص‌های حسی نیز پس از گذشت یک تا هشت هفته برطرف می‌شود.

از آنجایی که این عمل غیرتهاجمی است، نیازی به بی‌حسی یا مصرف دارو ندارد. اکثر بیماران در طول عمل کاملاً راحت هستند، می‌توانند مطالعه کنند، با لپ تاپ کار کنند، موسیقی گوش کنند یا استراحت کنند.

نتایج

17

توده‌های چربی‌ سرسخت و مقاوم به موازات تجزیه شدن و دفع سلول‌های مرده چربی رو به محو شدن می‌گذارد. ناحیه درمان شده ظرف 6 هفته 25 تا 30 درصد لاغر می‌شود و بسیاری از بیماران تفاوت چشمگیری را پس از دو هفته حس می‌کنند. البته نتایج به مرور بهتر و بهتر می‌شود.

ماندگاری نتایج


پس از منجمد شدن سلول‌های مرده چربی، از بین رفتن و دفع آنها دیگر احتمال رشد مجدد آنها وجود ندارد. نیازی به رژیم گرفتن نیست، اما اکثر بیماران انگیزه کافی دارند تا برای حفظ تناسب اندام خود تلاش بیشتری کنند.

ماندگاری نتایج کرایولیپولیز حداقل یک سال است. سلول‌های چربی ناحیه درمان شده به تدریج طی فرایند متابولیسم طبیعی از بدن دفع می‌شود. انتظار می‌رود ماندگاری نتایج کرایولیپولیز به اندازه روشی تهاجمی مانند لیپوساکشن باشد.

اثرهای جانبی


تاکنون هیچ اثر جانبی پس از کرایولیپولیز گزارش نشده است.  در موارد نادر گاهی پوست ناحیه درمان شده بی‌حس و اندکی کبود و قرمز می‌شود. این مشکلات معمولاً ظرف یک هفته برطرف می‌شود. کرایولیپولیز به لطف ایمن و سریع بودن و در عین حال تاثیرگذاری و ماندگاری بالا جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن محسوب می‌شود.

هزینه


کرایولیپولیز مانند اکثر عمل‌های زیبایی، برای مثال بوتاکس، لایه برداری یا پیلینگ و تزریق ژل، ارزان نیست. اما با توجه به نتایج چشمگیر آن به نظر می‌رسد ارزش این سرمایه‌گذاری را داشته باشد، به ویژه این که هزینه آن از لیپوساکشن کمتر است.

هزینه کرایولیپولیز به محل انجام عمل، تجربه متخصص، تعداد جلسات درمان و تعداد ناحیه‌های مورد نظر بستگی دارد.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »