لاغر کردن صورت با رژیم غذایی

iu

آیا فکر می‌کنید صور‌تتان چاق است و غبغب بزرگ و گونه‌های گوشتالو از زیبایی آن کاسته است؟ آیا در جستجوی روشی برای لاغر کردن صورت خود هستید؟ چاقی صورت امروزه دغدغه‌ی زیبایی بسیاری از مردم در گوشه گوشه دنیا است و شما تنها نیستید. دیگر نگران یافتن روشی مناسب برای لاغر شدن صورتتان نباشید. با رعایت رژیم غذایی مناسب، ورزش و انجام چند روش لاغری می‌توانید و رفع چاقی صورت، صورتی لاغر داشته باشید. روش‌های تغذیه‌ای ساده‌ای وجود دارد که با آگاهی از آنها می‌توانید چربی اضافی صورت را از بین ببرید و چهره‌ای زیبا و خوش تراش داشته باشید.

[sv slug=”alert”]بهتر است بدانید که لاغر کردن فقط یک بخش از بدن امکان‌پذیر نیست، زمانی که وزن شما کاهش می‌یابد تمام بدن از جمله صورت از این امر تاثیر می‌پذیرد. رژیم غذایی لاغری سالم و متعادل در پیش بگیرید و ورزش منظم را از یاد نبرید تا سرانجام بتوانید با چربی‌های اضافی خداحافظی کنید و به صورت زیبا و خوش‌تراش خود لبخند بزنید. در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دکتر ابوالحسنی پس از بررسی وضعیت و میزان لاغری صورت دلخواهتان، رژیم غذایی مناسبی ارائه خواهد شد و پس از آن با دستورالعمل‌های ورزشی شما به فرم دلخواه صورتتان خواهید رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت میتوانید با شماره‌های 02122779006 و 02122581002 تماس حاصل نمایید.[sv slug=”alert1″]

لاغر کردن صورت با جراحی یا به صورت طبیعی


روش لاغر کردن صورت و رسیدن به چهره‌ای زیبا و جذاب سوالی است که حتماً برای بسیاری از شما پیش آمده است. به جز جراحی فقط چند روش وجود دارد که چربی اضافی صورت را به نحو موثری از بین می‌برد.

اما جراحی صرف نظر از هزینه بسیار بالا ممکن است عفونت یا عوارض ناخوشایند دیگری را به دنبال داشته باشد. از آنجایی که موضوع بحث ما صورت است، ارزش آن را دارد تا سعی کنیم روش‌ها یا فراورده‌های لاغر کننده صورت را قبل از انجام جراحی ارزیابی کنیم. همه می‌دانیم که جراحی ایمن نیست و به همین دلیل روش‌های جایگزینی را مانند رژیم غذایی و ورزش برای لاغری صورت یا از بین بردن غبغب جستجو می‌کنیم.

روش‌های لاغر کردن صورت


در ادامه برخی از کلی‌ترین توصیه های متخصص تغذیه پیرامون چگونگی لاغر کردن و درمان چاقی صورت را مشاهده خواهید کرد.

رژیم غذایی سالم

ioرژیم غذایی سالم برای از بین بردن چربی اضافی صورت بسیار مهم است. هر زمان که کاهش وزن و لاغری مد نظر باشد، باید کالری مصرفی کاهش داده شود. میزان کاهش کالری به عامل‌های متعددی بستگی دارد. دیگر مولفه‌ی مهم رژیم غذایی و لاغری صورت داشتن رژیمی مبتنی بر غذاهای کامل مانند میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل، پروتئین کم چربی و چربی‌های سالم است. متخصص تغذیه به شما کمک می‌کند تا تمام این قوانین مهم را رعایت کنید.

کاهش مصرف سدیم

سدیم بیش از حد احتباس مایع را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود صورت متورم به نظر برسد. بنابراین اگر میزان سدیم بدن‌تان بالا است، هنگام آشپزی از اضافه کردن نمک زیاد به غذا خودداری کنید. برخی افراد به میزان سدیم حساس هستند و پس از هضم مقدار زیادی سدیم نفخ می‌کنند و بدن‌شان پف می‌کند. به این ترتیب صورت چاق‌تر و پف‌آلود به نظر می‌رسد.

افزایش پتاسیم

پتاسیم در متعادل ساختن مایعات و کاهش انباشتگی مایع در فضای خارج سلولی، مانند دور صورت، موثر است. بنابراین غذاهای سرشار از پتاسیم مانند لبنیات، میوه، سبزیجات و غذاهای دریایی را فراموش نکنید. دیگر دلیل تاکید ما بر گنجاندن میوه وسبزیجات در رژیم غذایی علاوه بر سلامتی این است که این خوراکی‌های مفید منبع پتاسیم به شمار می‌روند.

صورت را با نوشیدن آب لاغر کنید

یک روش ساده و کارآمد برای لاغری صورت نوشیدن آب فراوان به منظور تامین آب بدن و خودداری از نوشیدن مشروبات الکلی است. آشامیدن آب فراوان مزایای متعددی برای بدن دارد: نخست این که به بدن کمک می‌کند تا مواد مضر و همچنین پسماند چربی مصرفی را دفع کند. دوم این که نوشیدن آب زیاد قبل از صرف غذا احساس سیری ایجاد می‌کند؛ بسیار پیش می‌آید که بدن پیام گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد و ما به تصور این که گرسنه هستیم، غذایی می‌خوریم که به صورت چربی در بدن جمع می‌شود و باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود. بنابراین مرتب آب بنوشید تا آب بدن را تامین کنید و از ارسال پیام‌های اشتباه جلوگیری کرده باشید. آخرین و مهم‌ترین فایده نوشیدن آب زیاد این است که آب جمع شده در صورت از بین می‌رود.

مصرف نکردن الکل صورت را لاغر می‌کند!

الکل به ویژه به صورت آبجو کالری بالایی دارد و اگر مراقب نباشید چاقی در پی دارد. به هر حال تصادفی نیست که اکثر آبجوخورها شکم بزرگی دارند، برای مثال هومر سیمپسون را در نظر بگیرید. به علاوه الکل آب را جذب می‌کند و حالتی پف‌آلود و متورم به صورت می‌دهد. از آنجایی که تمایل به کاهش پف بدن، به ویژه در ناحیه صورت دارید، بهتر است وزن اضافی ناشی از جمع شدن آب را با کاهش مصرف الکل کم کنید.

مصرف غذاهای کم کالری در طول روز

آخرین توصیه تغذیه‌ای ما برای لاغری صورت این است که برای میان وعده‌ها و تنقلات از خوراکی‌های کم‌کالری استفاه کنید تا متابولیسم بدن به گونه‌ای انجام شود که بدن چربی را تمام طول روز برای تولید انرژی بسوزاند و چربی بیشتری از بین برود. هر کدام از این تنقلات باید کمتر از 200 کالری داشته باشد و بین وعده‌های غذایی اصلی خورده شود.

ورزش صورت

ki

خبر خوش این که ورزش‌های مخصوص لاغری صورت تمرین‌های دشواری نیست. متخصص تغذیه و رژیم درمانی پس از ارائه رژیم مناسب، ممکن است حرکات ورزشی برای صورت به شما پیشنهاد دهد.

به علاوه پس از انجام ورزش‌های صورت عرق نمی‌کنید و خسته و بی‌حال نمی‌شوید. این تمرین‌ها را می‌توانید همزمان با کارهای دیگری مانند مطالعه یا تماشای تلویزیون نیز انجام دهید. از آنجایی که این تمرین‌ها بخش‌های خاصی از صورت مانند فک و گونه‌ها را هدف قرار می‌دهد، تغییر مورد نظر پس از مدت کوتاهی به دست می‌آید. حتی اکثر افراد انجام ورزش‌های صورت را لذت‌بخش می‌نامند. اگر تا به حال این تمرین‌های ساده اما مفید را امتحان نکرده‌اید، ارزش آن را دارد تا یک بار آنها را انجام دهید و ببینید که آیا این تمرین‌ها را دوست دارید یا خیر. ورزش صورت مزایایی دارد که اگر بگوییم اعجاب‌برانگیز است هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

توصیه‌های سلامتی برای لاغری

  1.  سیگار کشیدن و استعمال دخانیات پیری زودرس پوست را به دلیل جلوگیری از تولید الاستین و کلاژن در پی دارد.
  2.  خواب کافی داشته باشید و میزان استرس و اضطراب را به حد بهینه برسانید. استرس باعث می‌شود غدد درون‌ریز هورمون‌هایی را آزاد کند که مسئول ذخیره کردن چربی بیشتر هستند.
  3.  مراقب حساسیت‌های غذایی باشید، چون این حساسیت‌ها صورت را پف‌آلود می‌کند.
  4. چربی بیش از حد مواد سمی موجود در سلول‌ها را افزایش می‌دهد و ورم کردن صورت و بدن را در پی دارد.
  5. مصرف مواد قندی و غذاهای تصفیه شده التهاب و تورم رگ‌های خونی را به دنبال دارد، بنابراین از خوردن آنها اجتناب کنید تا از افتادگی صورت جلوگیری کرده باشید.
  6. گونه‌های گوشتی و فربه گاهی نتیجه نفخ است. بنابراین هر روز به مقدار کافی آب بنوشید.
مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »