لاغر کردن موضعی با دستگاه

weight-loss-tips

دستگاه‌های مختلفی برای کاهش وزن در بازار وجود دارد. اما سؤال مهم آن است که کدام روش برای لاغر کردن موضعی مناسب‌تر است؟ در مقاله پیش رو انواع دستگاه‌های لاغری به صورت مختصری توضیح داده شده است که انتخاب یکی از این روش‌ها به سنجیدن مزایا و معایب آن دستگاه برای شرایط خاص هر بیمار و تجربه و نظر پزشک معالج بستگی دارد.

[sv slug=”alert”]کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دکتر ابوالحسنی، با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی چربی‌سوزی و لاغری موضعی به درمان بیمارانی که از چاقی ناحیه‌ای از بدنشان ناراضی‌اند می‌پردازد. این دستگاه‌ها کاملاً بی‌خطر بوده و در کمترین زمان شما را به نتیجه دلخواهتان خواهد رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش‌های درمانی و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02122779006 و 02122581002 تماس حاصل نمایید.[sv slug=”alert1″]

انواع دستگاه‌های لاغری موضعی


لاغری موضعی با لیپوماتیک

a

این روش در واقع همان لیپوساکشن است که سرعت عملکرد آن به وسیله یک کانولای دارای خاصیت لرزش (ویبریشن)، افزایش داده شده است. دستگاه لیپوماتیک به وسیله یک موتور پنوماتیکی کار می‌کند که توسط هوای فشرده راه‌اندازی می‌شود و امکان سه نوع حرکت مختلف شامل نوسان، چرخش و لرزش را برای کانولا فراهم می‌کند. در نتیجه این سه نوع حرکت، نوک کانولا یک خط سیر مارپیچی شکل (با 600 لرزش در دقیقه) پیدا می‌کند و خیلی بهتر می‌تواند بافت چربی را خرد کند و سلول‌های چربی را به حالت معلق درآورد. به حالت تعلیق درآوردن چربی‌ها باعث می‌شود که امکان حذف آنها بدون آسیب رسیدن به سایر بافت‌ها از قبیل عضلات، اعصاب و رگ‌های خونی، فراهم شود. به این ترتیب طول دوره بهبودی بعد از عمل هم خیلی کوتاه‌تر می‌شود. همچنین با استفاده از لاغری موضعی با دستگاه لیپوماتیک، دقت کار در مناطقی از بدن که به راحتی قابل دسترس نیستند و یا نواحی دارای بافت فیبری زیاد (لیپوساکشن ثانویه یا لیپوساکشن مردانه)، افزایش پیدا می‌کند.

لاغری موضعی با دستگاه ال پی جی

b

لیپوماساژ  یک عمل غیر تهاجمی است که به تعداد دو تا سه جلسه در هر هفته توصیه می‌شود. لیپوماساژ با استفاده از دستگاه مخصوصی انجام می‌شود که پوست‌های شل و افتاده را سفت می‌کند، بدشکلی و نقایص اندام‌ها را برطرف می‌سازد و اندازه بدن و سلولیت ها را کاهش می‌دهد.

روش لیپوماساژ در اغلب افراد به صورت یک عمل کاملاً بدون درد و بدون هر گونه ناراحتی و عوارض بعد از عمل انجام می‌شود. در طول زمان عمل لیپوماساژ، بیمار تنها یک سوزش و گرمای بسیار مختصر را روی پوست خود احساس می‌کند. عوارض جانبی احتمالی که تاکنون برای این عمل شناخته شده است، در حد بسیار محدودی است. به طوری که بعد از پایان عمل، آثار استفاده از دستگاه ال پی جی بر روی پوست باقی نمی‌ماند و اگر هم بماند در حد بسیار خفیف است و خیلی زود برطرف می‌شود.

لاغری موضعی با دستگاه آر اف

c

دستگاه آر اف، گرانول‌های بزرگ چربی که بعد از اولین عمل کویتیشن تشکیل شده‌اند را به ذرات کوچکتری تجزیه می‌کند. گرمای مورد استفاده در این روش نیز باعث تجمع و انقباض رشته‌های کلاژن در لایه‌های زیرین پوست و لایه زاینده آن می‌شود و بلافاصله پوست را می‌کشد و استحکام آن را بیشتر می‌کند. علاوه بر آن، با افزایش میزان متابولیسم در سلول‌های فیبروبلاست‌، میزان تولید کلاژن جدید هم بیشتر می‌شود و این در درازمدت باعث لطیف‌تر و محکم‌تر شدن ساختار پوست خواهد شد. آر اف یک روش بسیار جدید و غیرتهاجمی است که از یک دستورالعمل بسیار پیشرفته برای کاهش سلولیت‌ها، افزایش لطافت پوست و کاهش عوارض پوستی بهره می‌گیرد. در این روش از ترکیبی از امواج مادون قرمز و رادیو فرکانسی به همراه ماساژ و ساکشن با وکیوم استفاده می‌شود. تمامی این قابلیت‌ها نهایتاً باعث کاهش بافت چربی زیر پوست که منشأ تشکیل سلولیت و عوارض پوستی می‌باشد، خواهد شد.

لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن

d

کویتیشن اولتراسوند به عنوان یکی از کارآمدترین فناوری‌های موجود برای کاهش سلولیت و از بین بردن چربی‌های موضعی شناخته می‌شود و امروزه در حد گسترده‌ای برای خانم‌ها و آقایان بعد از سن بلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فناوری کویتیشن عملکرد معجزه‌آسایی ندارد، اما اگر شما از سلولیت و عوارض پوستی رنج می‌برید و می‌خواهید چربی‌های موضعی خود را با بهره‌گیری از یک روش غیرجراحی کاهش بدهید، کویتیشن یکی از بهترین راهکارهایی است که می توانید استفاده کنید و با این قبیل مشکلات پوستی مقابله نمایید.

قبل از انجام این عمل، حتماً معاینات پزشکی و ارزیابی‌های الکترومغناطیسی و فیزیکی لازم را انجام دهید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل و یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید و برای انجام معاینات دوره‌ای به صورت منظم به پزشک خود مراجعه کنید. با تلفیق روش‌ها و فناوری‌های مختلف، یک دستورالعمل درمانی اختصاصی تعیین کنید و طبق آن عمل کنید.

این روش در حذف سلول‌های چربی از نواحی مختلف بدن از جمله شکم (معده)، کمر، ران‌ها، باسن، بازوها و زانوها (سمت داخل) تأثیر خوبی دارد. بعد از پایان این عمل ممکن است قرمزی و التهاب بسیار خفیفی به مدت خیلی کوتاه در موضع محل عمل مشاهده شود.

لاغری موضعی با دستگاه کرایولیپولیز

f

نتایج بادوام و ماندگار روش کرایولیپولیز ، از بعد از اولین جلسه درمانی شروع به ظهور و بروز می‌کند و در طی جلسات بعدی روند پیشرفت نتایج همچنان ادامه پیدا می‌کند و بیمار می‌تواند بعد از چند جلسه، قطر موضع محل درمان را تا چند سانتی‌متر کاهش بدهد. سن بیمار، شدت جذب، تغییرات هورمونی، داروهای مورد مصرف، ساختار بافت‌ها و جایگاه موضع محل درمان، از مهم‌ترین عواملی هستند که بر نتایج حاصل از عمل کرایولیپولیز تأثیر خواهند داشت. داشتن یک رژیم غذایی خوب و مقوی و نیز ورزش کردن به طور منظم، نقش مهمی در ماندگاری نتایج به دست آمده از این روش دارد.

ما بعد از پایان سری اول جلسات درمانی شما، نتایج نهایی به دست آمده را ارزیابی خواهیم کرد. دوره کامل درمان برای هر موضع در بدن شما، بسته به اندازه آن موضع شامل حداقل شش تا ده جلسه درمانی خواهد بود. با این حال، یافته‌های ما نشان می‌دهد که در اغلب بیماران بعد از تنها یک جلسه، اندازه موضع محل درمان بین یک تا سه سانتی‌متر کاهش پیدا می‌کند. البته این نتایج ممکن است قطعی نباشد و در نهایت به نحوه پاسخ بدن بیمار به این روش و نیز موضع محل درمان بستگی خواهد داشت.

سلول‌های چربی که طی عمل کرایولیپولیز حذف می‌شوند، بعداً دیگر رشد نخواهند کرد و برنمی‌گردند. بنابراین ماندگاری نتایج حاصل از این روش، خیلی خوب خواهد بود. با این حال مدت زمانی که فرم زیبای بدن حفظ خواهد شد، بستگی به خود فرد خواهد داشت. در واقع اینکه چقدر می‌خورید و چقدر فعالیت و تحرک خواهید داشت، بر نتایج درازمدت این عمل و شکل بدن شما در آینده تأثیر زیادی خواهد داشت. پس اگر کالری‌های بیشتری نسبت به حالت عادی خود مصرف کنید، وزن بدنتان هم به سرعت بالا می‌رود و روند حذف مداوم سلول‌های چربی در اثر عمل کرایولیپولیز به خاطر همین افزایش وزن، دچار اختلال خواهد شد.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »