لاغری موضعی با دستگاه rf (آر اف):عوارض وهزینه

untitled-1

پس از یک مهمانی، بسیاری از افراد مطمئن هستند که وزن آن‌ها اضافه شده یا در صرف غذا و نوشیدنی زیاده‌روی کرده‌اند. در حقیقت تعادل بین تولید و مصرف سلول‌های چربی یک فرآیند طبیعی است که بر ظاهر بدن افراد تاثیر مشخص دارد. علیرغم اقدامات انجام شده توسط فرد برای حفظ تناسب اندام و انجام فعالیت‌های فیزیکی، فرآیند ذخیره‌سازی چربی در بدن با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر امروزه از تکنولوژی لاغری موضعی با لیزر RF (ار اف) به عنوان یک روش درمان بسیار ایمن با حداقل بهبودی می‌توان برای دستیابی به ظاهر دلخواه در نقاط مختلف بدن استفاده کرد.

[sv slug=”alert”]دکتر ابوالحسنی با بررسی وضعیت شما علاوه بر رژیم غذایی مناسب از دستگاه‌های لاغری از جمله آر اف، ال پی جی، کرایولیپولیز و کویتشن استفاده می‌کند.

بر اساس تجربیات موجود درباره تکنولوژی آر اف، اکثر افراد می‌توانند بهبود قابل توجه در وضعیت پوست خود و نیز کاهش سلولیت و بافت چربی را با استفاده از این روش مشاهده کرده و این درمان از حداقل خطر و دوره بهبودی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لاغری با دستگاه آر اف و هماهنگی جلسه ملاقات با دکتر ابوالحسنی لطفاً از طریق شماره شماره‌های 02122779006 و 02122581002 با ما تماس حاصل فرمایید.[sv slug=”alert1″]

درمان رادیوفرکوئنسی یا آر اف (RF) چیست؟


photo_2016-11-29_09-18-50

همان‌طور که از اسم این روش درمان مشخص است، درمان رادیوفرکوئنسی یا آر اف (RF) یک روش درمان غیر تهاجمی است که برای تغییر شکل لایه‌های زیر سطح پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش ار اف لاغری از یک دستگاه پیشرفته که به‌طور خاص برای از بین بردن بافت‌های چربی اضافی در بدن مردان و زنان طراحی شده استفاده می‌گردد و از این طریق می‌توان سلولیت را نیز تحت درمان قرار داد.

در این روش از امواج رادیوفرکوئنسی برای گرم کردن بافت‌ها و تغییر شکل آن‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب برخلاف روش‌های تهاجمی که عمدتاً بر لایه‌های سطحی پوست تاثیر می‌گذراند، امواج رادیوفرکوئنسی عمدتاً بر لایه‌های عمیق‌تر پوست همچون درم تاثیر گذاشته و بر لایه‌های بالای پوست همچون اپیدرم تاثیر خاص ندارند.

نواحی تحت درمان


با استفاده از ار اف لاغری می‌توان تغییر شکل در ظاهر بدن ایجاد کرده و چربی ناخواسته را در نقاط مختلف  از جمله نقاط زیر از بین برد:

  • ناحیه بالای بازو
  • شکم
  • ران
  • باسن
  • لگن
  • زانوها
  • ساق پا
  • قوزک
  • سینه مردان

از این دستگاه برای رفع چربی صورت و گردن نیز استفاده می‌شود که تکنیک‌های لیفتینگ یا بالاکشیدن،تایتنیگ یا سفت کردن و جوانسازی به ویژه برای رفع غبغب را نیز شامل می‌شود

امواج رادیوفرکوئنسی چگونه باعث از بین رفتن چربی و کاهش سلولیت در نواحی تحت درمان می‌شود؟


q1

در روش درمان کاهش بافت چربی و سلولیت با رادیوفرکوئنسی (RF) از امواج رادیویی دوقطبی برای گرم کردن بافت زیر پوست استفاده شده و این امواج از طریق یک دستگاه مخصوص تولید شده و در معرض نواحی تحت درمان قرار می‌گیرند. در واقع این امواج از لایه‌های چربی پوست عبور کرده و باعث تجزیه این بافت‌ها می‌شوند. به این ترتیب سلول‌های چربی در محل تحت درمان آزاد شده و توسط سیستم لنفاوی جذب می‌شوند. در ادامه این چربی‌ها از طریق عملکرد کبد از بدن دفع می‌شوند.

آیا کاهش بافت چربی و سلولیت از طریق امواج رادیوفرکوئنسی(RF) برای همه افراد مناسب است؟


درمان با روش رادیوفرکوئنسی به شدت برای از بین بردن بافت چربی در نقاط مختلف بدن موثر بوده و می‌تواند باعث از بین رفتن سلولیت شود. باید توجه داشته باشید که این درمان نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی و تمرین‌های ورزشی شود و نیز نباید به عنوان یک روش جایگزین برای کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این درمان رادیوفرکوئنسی نمی‌تواند برای افرادی مناسب باشد که دارای مشکلات قلبی بوده یا از تنظیم کننده ضربان قلب استفاده می‌کنند. همچنین این درمان نباید برای افراد مبتلا به بیماری‌های کبد یا کلیه، دیابت و مشکلات سیستم ایمنی استفاده شود و نیز این درمان برای خانم‌های باردار منع مصرف دارد.

مزایای درمان با روش رادیوفرکوئنسی


q2کاهش یا از بین بردن سلولیت

با توجه به اینکه وضعیت پوست خانم‌ها بسیار متفاوت از پوست آقایان است، بخشی از این تفاوت باعث می‌شود پوست خانم‌ها به مشکل سلولیت دچار شده اما آقایان هیچ‌گاه به این مشکل دچار نشوند. سلولیت در پوست خانم‌ها فقط در نواحی اطراف باسن و پشت ران‌ها ایجاد می‌شود و معمولاً این نقاط از نواحی خاص بدن هستند که امکان تجمع چربی در آن‌ها بیشتر از سایر نقاط بدن است.

به هر حال، با توجه به معرفی روش درمان رادیوفرکوئنسی(RF)، امروزه بسیاری از مشکلات ایجاد شده به خاطر ابتلا به سلولیت قابل درمان هستند. با توجه به اینکه تجمع چربی دلیل اصلی ایجاد این مشکل می‌باشد، گرمای ایجاد شده در نتیجه امواج رادیوفرکوئنسی می‌توانند بافت چربی اضافی ایجاد شده در نقاط مختلف بدن را از بین برده و باعث کاهش مشکل در افراد مختلف شوند.

کاهش سطح چربی بدن

برخلاف سلولیت که در عمل با تجمع بافت چربی در نقاط خاص بدن همراه بوده و در بین خانم‌ها مشاهده می‌شود، تجمع چربی در نقاط مختلف بدن ممکن است در بین آقایان و خانم‌ها به‌طور مشابه ایجاد گردد. با در نظر گرفتن شرایط آناتومیک، هر دوی سلولیت و تجمع چربی در نقاط مختلف بدن دارای یک جنبه مشترک بوده و مشکلات ناشی از آن‌ها به خاطر تجمع چربی در زیر سطح پوست و لایه‌های مربوط به آن‌ها می‌باشد.

خوشبختانه، درمان با روش رادیوفرکوئنسی می‌تواند برای از بین بردن مشکلات مربوط به تجمع چربی در نواحی مختلف بدن صرف نظر از سن فرد مورد استفاده قرار گیرد. مکانیزم ایجاد گرما در نتیجه درمان رادیوفرکوئنسی باعث ذوب شدن سلول‌های چربی و تخلیه آن‌ها از طریق سیستم طبیعی دفع بدن می‌شود. به این ترتیب این درمان می‌تواند نتایجی شبیه به روش‌های درمان جراحی برای از بین بردن بافت چربی بدن داشته باشد.

لاغری موضعی

با وجودی که اکثر افراد تصور می‌کنند تغییر شکل بدن همیشه نیاز به استفاده از روش‌های درمان تهاجمی یا عمل جراحی دارد، درمان با روش رادیوفرکوئنسی این امکان را فراهم کرده که اجزای مختلف بدن با استفاده از یک تکنولوژی خاص که در آن بافت چربی زیر پوست هدف قرار گرفته و به لایه‌های بالای پوست آسیب وارد نمی‌شود، تحت درمان قرار گیرد. به غیر از درمان سلولیت، از طریق این روش امکان از بین بردن سلول‌های چربی نامطلوب، سفت کردن پوست، صاف کردن و از بین بردن ناهمواری‌های پوست و نیز لاغری موضعی وجود دارد. هنگامی که از این روش به عنوان یک درمان برای لاغری موضعی استفاده می‌شود، بیمار می‌تواند تغییر شکل موثر در پوست خود را پس از کاهش زیاد وزن مشابه نماید.

با توجه به اینکه درمان با روش رادیوفرکوئنسی برای اکثر نقاط بدن قابل استفاده است، از این روش می‌توان برای ناحیه صورت افراد و به‌طور خاص جهت ایجاد اصلاحات محدود در این ناحیه از بدن استفاده کرد.

روش درمان


درمان با روش رادیوفرکوئنسی(RF) بر روی بدن فرد انجام شده و این امواج از طریق یک دستگاه مخصوص در معرض نقاط هدف قرار می‌گیرد. به این ترتیب مقاومت بدن در برابر جریان انرژی باعث ایجاد گرما در نواحی هدف شده و در عمل می‌تواند باعث ذوب شدن یا وارد شدن آسیب به بافت‌های هدف شود.

در این حالت درمان با توجه به برنامه از قبل تعیین شده انجام گرفته و در هر مرحله از فرآیند درمان از عکس‌ها و اندازه‌گیری‌های دقیق به این منظور استفاده می‌شود. طول مدت درمان با این روش معمولاً حدود 15 تا 60 دقیقه است. با توجه به اینکه هر فرد قدرت تحمل درد متفاوت و آستانه ناراحتی خاص نسبت به سایرین دارد، تعیین مقدار دقیق درد یا ناراحتی بیمار در طول این درمان دشوار است. علاوه بر این شرایط درد و ناراحتی بیمار می‌تواند به ابزار استفاده شده و قدرت درمان نیز بستگی داشته باشد.

تعداد جلسات درمان مورد نیاز برای دستیابی به نتایج دلخواه چقدر است؟


معمولاً برای این درمان به افراد توصیه می‌شود بین 8 تا 12 جلسه درمان را انجام داده و هر جلسه به‌طور میانگین بین 15 تا 60 دقیقه با توجه به اندازه و تعداد نواحی تحت درمان طول می‌کشد.

چه مدت زمان برای مشاهده نتایج این درمان لازم است؟


معمولاً افراد بیمار تغییر در وضعیت خود را با گذشت 4 جلسه از درمان مشاهده خواهند کرد. به هر حال با توجه به عکس‌العمل بدن بیمار به این درمان، گاهی اوقات ممکن است برای دستیابی به نتایج لازم نیاز به تعداد جلسات درمان بیشتر وجود داشته باشد.

هزینه درمان با این روش چقدر است؟


هزینه درمان با امواج رادیوفرکوئنسی (RF) بر اساس ظاهر و نتایج مورد انتظار و نیز تعداد نواحی تحت درمان متفاوت است. به هر حال همواره ممکن است در صورت افزایش تعداد جلسات درمان با این روش در هزینه آن کاهش مشخص ایجاد شود.

عوارض جانبی درمان


درمان با امواج رادیوفرکوئنسی به خاطر امکان دستیابی به نتایج مورد انتظار بدون وارد شدن آسیب به بدن معروف می‌باشد. به هر حال این درمان الزاماً 100% بدون خطر (ریسک) نیست و برخی از عوارض جانبی معمول درمان با امواج رادیوفرکوئنسی به شرح زیر هستند:

  • قرمز شدن پوست
  • ورم محدود
  • حساسیت بیش از حد نواحی تحت درمان
  • ایجاد فرورفتگی در پوست

علاوه بر این همواره ممکن است در برخی افراد ایجاد تاول و کبودی به عنوان یکی از عوارض جانبی این درمان مشاهده گردد.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »