تاثیر تغذیه بر دیرتر وزودتر شدن پریود(عقب وجلو انداختن قاعدگی)

برآورد زمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر یک مورد وجود داشته باشد که زنان می توانند از آن مطمئن باشند، وقوع عادت ماهیانه آنها می‌باشد. در یک برنامه منظم قاعدگی، انتظار می‌رود زنان حدوداً هر بیست و هشت روز یک بار پریود شوند. با اینکه داشتن یک برنامه منظم قاعدگی مزایای خود را دارد، اما مواقعی وجود دارد که یک زن برای رهایی از ناراحتی و درد قاعدگی در یک مناسبت‌ خاص بخواهد زودتر و یا دیرتر پریود شود. همه ما از تاثیر تغذیه بر دیرتر وزودتر شدن پریود آگاه هستیم.

مواد غذایی مفید در به تاخیر انداختن زمان پریود


آیا می‌خواهید پریود خود را چند روز به تاخیر بیاندازید؟ در صورتی که مناسبت مهمی پیش رو داشته باشید، پریود قطعاً می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. دفعه‌ی بعد که قصد به تاخیر انداختن زمان پریودی خود را داشته باشید ، موارد زیرا را امتحان کنید:

سرکه سیب

به تاخیر انداختن زمان پریود

به تاخیر انداختن زمان پریود

خواص درمانی زیادی دارد. سرکه سیب نه تنها برای هضم غذا و سیستم ایمنی بدن خوب است بلکه می‌تواند برای به تعویق انداختن پریود نیز بسیار مفید باشد. نوشیدن یک لیوان آب معدنی همراه با سه یا چهار قاشق غذاخوری سرکه سیب سه بار در روز می‌تواند از شروع پریود جلوگیری کند. اگر پریود شده‌اید نیز استفاده از سرکه سیب به این طریق به کاهش جریان خون و علائم و دردهای ناشی از قاعدگی کمک می‌کند.

مواد غذایی تند و تاثیر آن در به تاخیر افتادن زمان پریودی

به تاخیر انداختن زمان پریود

به تاخیر انداختن زمان پریود

حرارت در بدن به تولید بیشتر استروژن کمک می‌کند و پریود شدن را جلو می‌اندازد. اگر به هر دلیلی می‌خواهید پریود خود را به عقب بیندازید، توصیه می‌شود که غذاهای تند و ادویه‌دار را چند هفته قبل از شروع دوره خود به طور کامل از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. برخی از مواد غذایی که بهتر است از آنها پرهیز کرد شامل فلفل تند‌، پاپریکا، فلفل قرمز، هالاپینو ، سیر و فلفل سیاه می‌باشند.

چای برگ جعفری

به تاخیر انداختن زمان پریود

به تاخیر انداختن زمان پریود

این چای یکی دیگر از منابع طبیعی است که برای مشکلات گوارشی و نیز به تاخیر انداختن قاعدگی بسیار عالی است. چند برگ برگ جعفری باید به مدت حدوداً بیست دقیقه در نیم لیتر آب جوشانده شود. اگر می‌خواهید به طور موثری پریود خود را عقب بیاندازید، این آب باید از صافی رد شود و به صورت گرم دو تا سه بار در روز تقریباً یک هفته پیش از موعد عادت ماهیانه مصرف شود.

سوپ عدس سرخ شده

به تاخیر انداختن زمان پریود

به تاخیر انداختن زمان پریود

ماده غذایی بسیار عالی برای به تاخیر انداختن قاعدگی است. خوردن این سوپ با معده خالی بهترین راه برای به تاخیر انداختن چرخه قاعدگی است. باید روزانه به مدت حداقل یک هفته قبل از شروع عادت ماهیانه مصرف شود. عدس همچنین سرشار از پروتئین بوده و برای بدن بسیار مفید می‌باشد. دفعه‌ی بعد که به دنبال به تاخیر انداختن پریود خود هستید، این غذای جدید را امتحان کنید و مرتب سوپ عدس بخورید. در این صورت می‌توانید چند روز عادت ماهیانه خود را عقب می‌اندازید و بدون مشکلات ناشی از پریود فعالیت‌های مورد نظر خود را انجام دهید.

مواد غذایی مفید در جلو انداختن زمان پریودی


اگر منتظر شروع پریود خود هستید و می‌دانید که در صورتی که این دوره کمی زودتر از موعد شروع شود، مشکلات کمتری خواهید داشت، برای جلو انداختن زمان پریودی خود از مواد غذایی زیر استفاده کنید.

آب انار

جلو انداختن زمان پریود

جلو انداختن پریود

یکی از بخش‌های پیچیده‌ی سیستم طبیعت برای درمان بیماری و القای سلامتی، انار است که حاوی مقدار بسیار بالایی آنتی اکسیدان است. این میوه‌ی قرمز همچنین در جلو انداختن پریود نیز موثر است. برای استفاده از انار جهت جلو انداختن زمان پریودی ، چند روز قبل از شروع قاعدگی سه بار در روز آب انار بنوشید. همچنین می‌توانید برای جلو انداختن زمان پریودی چهار بار در روز مخلوط آب انار و آب نیشکر را بنوشید.

هویج

جلو انداختن زمان پریود

جلو انداختن پریود

خوردن هویج تازه و یا نوشیدن یک فنجان آب هویج تازه 2 تا ۳ بار در روز یک روش فوق‌العاده برای به جلو انداختن زمان پریودی است. هویج حاوی مقادیر بالایی کاروتن است که تولید استروژن را افزایش می‌دهد. هر چه استروژن بیشتری در بدنتان باشد، زودتر پریود می‌شوید. کدو حلوایی نیز یک منبع عالی از کاروتن است و اغلب با مقدار کمی عسل و دارچین خورده می‌شود. هر کدام از منابع کاروتن را که انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که پریودیتان زودتر از موعد رخ می‌دهد.

پاپایا

جلو انداختن زمان پریود

جلو انداختن پریود

پاپایا ماده‌ی غذایی دیگری است که حاوی کاروتن می‌باشد و همچنین یکی از بهترین داروهای خانگی برای جلو انداختن زمان پریودی است. این میوه موجب تحریک استروژن می‌شود. حرارت اضافه‌ای که در بدن تولید می‌کند منجر به جلو افتادن قاعدگی می‌گردد. پاپایا همراه با مقدار کمی لیمو ترش که منبع سالمی از ویتامین ث است، بسیار عالی می‌باشد. دفعه‌ی بعدی که خواستید پریود خود را جلو بیاندازید، پاپایا بخورید.

آناناس و تاثیر آن در جلو انداختن زمان پریودی

جلو انداختن زمان پریود

جلو انداختن پریود

مانند پاپایا، آناناس نیز یکی دیگر از میوه های گرمسیری است که حرارت مورد نیاز بدن برای شروع زودتر از موعد قاعدگی را تولید می‌کند. برای بسیاری از زنانی ، که به هر دلیلی خواسته‌اند پریود خود را جلو بیاندازند مفید است. این میوه به خصوص وقتی در صورتی که به مقدار زیاد مصرف شود موثر است. می‌توانید سالاد آناناس و پاپایا را برای اطمینان از پریود شدن زودتر از موعد در نظر بگیرید.

دانه کنجد و تاثیر آن در جلو انداختن زمان پریودی

جلو انداختن زمان پریود

جلو انداختن پریود

این دانه‌های کوچک برای کمک به شروع پیش از موعد قاعدگی شناخته شده هستند، و یک منبع عالی از ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن می‌باشند. برای اینکه دانه‌های کنجد موثر باشند، چند قاشق چای‌خوری از آن را با آب داغ مخلوط کرده و ۱۵ روز پیش از موعد عادت ماهیانه خود، دو بار در روز مصرف کنید. پیروی از این دستور ساده به شما کمک می‌کند تا پریود خود را جلو بیاندازید. ترکیب دانه‌های کنجد با آب داغ مهم است زیرا نسبت به حالتی که به تنهایی مصرف شوند، موثرتر خواهد بود.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »