کاربرد طب ورزشی، سوزنی و امبدینگ در لاغری و زیبایی

برآورد زمان مطالعه: 4 دقیقه

طب سوزنی و امبدینگ در لاغری

سوزنی و امبدینگ در لاغری

آنچه در این نوشته می خوانید:

طب ورزشی

پزشکی ورزشی یک تخصص بالینی است که به منظور پیشگیری، درمان و بازتوانی آسیب‌های ورزشی و بیماری‌های مرتبط با ورزش در ورزشکاران حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای استفاده می‌شود. همچنین به وسیله ورزش به پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری‌های داخلی، قلبی عروقی و سیستم اسکلتی عضلانی عموم افراد و ارتقا سلامت آن‌ها می‌پردازد .

سوزنی و امبدینگ

سوزنی (Acupuncture) و امبدینگ (Cupping) دو روش ترکیبی از پزشکی سنتی چینی هستند که به منظور بهبود سلامت و در برخی موارد، لاغری، استفاده می‌شوند. در این روش‌ها، از سوزن‌های نازک و یا گلوگاه‌ها (شیشه‌های داغ که روی پوست قرار می‌گیرند) برای تحریک نقاط خاص بر روی بدن استفاده می‌شود. در زیر به برخی از اثرات احتمالی این دو روش در لاغری اشاره خواهیم کرد.

سوزنی و امبدینگ در لاغری و زیبایی

کاهش وزن با سوزنی و امبدینگ

سوزنی (Acupuncture):

• تنظیم انرژی (Qi): بر اساس طب سنتی چینی، سوزنی به منظور تنظیم جریان انرژی یا Qi در ارگان‌ها و نقاط خاصی از بدن انجام می‌شود. این می‌تواند به بهبود عملکرد ارگان‌های مختلف برای کاهش وزن کمک کند.
  • کاهش استرس و اضطراب: برخی از افراد وقتی استرس و اضطراب دارند، به فراخور تناول غذا اضافی روی می‌آورند. سوزنی ممکن است با کاهش استرس و اضطراب، به کنترل خواسته‌های غذایی و بهبود رژیم لاغری کمک کند.
  • تحریک سیستم گوارشی: تحقیقات نشان داده است که سوزنی می‌تواند تحریک سیستم گوارشی را افزایش دهد و به بهبود عملکرد روده‌ها و کاهش مشکلات گوارشی کمک کند.

امبدینگ (Cupping):

• تحریک جریان خون: در امبدینگ، گلوگاه‌ها (شیشه‌های داغ) بر روی پوست قرار می‌گیرند و با ایجاد فشار منفی، باعث جذب پوست به داخل شیشه می‌شوند. این عمل باعث تحریک جریان خون در ناحیه مربوطه می‌شود که می‌تواند به تسهیل در آزاد شدن چربی‌ها و کاهش سلول‌های چربی کمک کند.
  • کاهش التهاب و درد: امبدینگ ممکن است به کاهش التهاب و درد در نواحی مختلف بدن کمک کند. در برخی موارد، درد و التهاب ممکن است به افزایش وزن کمک کنند.
  • تحریک نقاط خاص در بدن: امبدینگ می‌تواند بر روی نقاط خاصی از بدن انجام شود که به تحریک سیستم لنفاوی و تخلیه سموم از بدن کمک کند.

مهم است بدانید که هر دو روش سوزنی و امبدینگ برای لاغری باید توسط متخصصین آموزش دیده و با استفاده از تجهیزات بهداشتی انجام شوند. همچنین، این روش‌ها برخی از افراد ممکن است به دلیل وضعیت‌های بهداشتی خاصی که دارند، مناسب نباشند. هرگونه تصمیم در خصوص استفاده از این روش‌ها باید با مشورت و توصیه متخصصان بهداشتی انجام شود.

روش‌های درمانی طب ورزشی و حوزه به کارگیری آن‌ها را به صورت زیر می‌توان دسته بندی کرد:

تجویز نسخه ورزشی

• کاهش وزن و تغییر سایز افراد دچار اضافه وزن