لاغری موضعی با دستگاه لیپوماتیک: عوارض و هزینه

1

لیپوماتیک یک روش درمان زیبایی است که از طریق آن خارج کردن تمام بافت چربی در طول یک جلسه درمان، بدون نیاز به داروی بی‌حسی، بخیه، جای زخم یا درد، برای بیمار امکان‌پذیر شده و این روش سفتی و کشیدگی پوست را به وسیله ترمیم پوست پس از خارج کردن چربی برای فرد به ارمغان می‌آورد.

[sv slug=”alert”]اگر به دنبال اندام مناسب و دلخواهتان هستید علاوه بر رژیم غذایی مناسب و ورزش دستگاه‌های لاغری از جمله کویتیشن، آر اف (RF)، ال پی جی (LPG) و کرایولیپولیز می‌توانند  شما را در رسیدن به هدفتان یاری کنند. یکی دیگر از دستگاه‌های ایمن و کم‌خطر لیپوماتیک است.

از طریق روش لیپوماتیک، شما می‌توانید از دست چربی ناخواسته خود در نواحی خاص بدن خلاص شده و اعتماد به نفس و احساس خود را به این ترتیب بهبود بخشید. ایمنی، راحتی، و نتایج درمان مناسب باعث شده اثربخشی این روش مورد تایید تمام بیماران ما قرار گیرد.

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با استفاده از دستگاه لیپوماتیک و در کنار آن ارائه بهترین رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک در سریع‌ترین زمان ممکن و با حفظ تمام جوانب سلامتی شما، نتیجه دلخواه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی جلسه مشاوره لطفاً از طریق شماره‌های 02122779006 و 02122581002 با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.[sv slug=”alert1″]

لیپوماتیک چیست؟


2

لیپوماتیک که در اصطلاح به آن لیپولیز مافوق صوت (اینفراسونیک) یا لیپولیز بدون درد نیز گفته می‌شود، یک روش ساکشن پیشرفته و هوشمند است که امروزه به عنوان یک روش جایگزین برای روش لیپوساکشن سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش عوارض جانبی کمتر و تاثیرات بهتر در مقایسه با روش‌های قدیمی دارد.

دستگاه لیپوماتیک یک وسیله هوشمند و حساس به تراکم بافت است و به این ترتیب هنگامی که لوله دستگاه با بافت دارای تراکم متفاوت با بافت چربی برخورد می‌کند، سیستم به صورت خودکار عملکرد خود را متوقف کرده و به این ترتیب به پوست، عضلات و رگ‌ها در نتیجه فعالیت این دستگاه آسیب وارد نمی‌شود.

مزایای لیپوماتیک


مزایای اصلی روش لیپوماتیک به شرح زیر هستند:

  • بدون درد بودن
  • سهولت خارج کردن بافت چربی در سطح پوست
  • عدم نیاز به بی‌هوشی عمومی. در این حالت فقط مقدار کمی دارو برای بی‌حسی موضعی به ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود.
  • عدم خون‌ریزی و کبودی بدن
  • حداقل زمان لازم برای تثبیت ناحیه تحت درمان در مقایسه با سایر روش‌ها
  • عدم وارد شدن آسیب به رگ‌ها و احتمال پایین ایجاد خطر انسداد رگ‌ها به خاطر بافت چربی
  • عدم ایجاد ناهمواری در پوست
  • عدم نیاز به استراحت بیمار در رختخواب
  • عدم بازگشت بافت چربی
  • امکان تزریق چربی خارج شده به ناحیه صورت، ران‌ها و سایر نقاط بدن
  • ایجاد شکاف به طول فقط سه میلی‌متر
  • سفت شدن پوست به فاصله نزدیک پس از خارج شدن چربی بدون ایجاد افتادگی و شل شدن آن
  • خطر پایین بافت‌مردگی (نکروز)
  • جمع شدن پوست (معمولاً نیازی به عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی وجود ندارد)
  • باقی ماندن بالاترین نسبت سلول‌های مزانشیمی (mesenchymal cells) بافت چربی
  • تبدیل سلول‌های چربی به اندازه دانه ارزن که برای تزریق چربی بسیار مناسب می‌باشد

نواحی تحت درمان


نواحی تحت درمان با این روش به شرح زیر هستند:

  • شکم و دور کمر

3

  • ناحیه بالا و پایین کمر
  • لگن و پهلو
  • داخل و خارج ران‌ها

4

  • دست‌ها

5

  • گردن و چانه

6

لیپوماتیک چگونه عمل می‌کند؟


7

این سیستم عملکردی مشابه موتور باد داشته و از طریق فشار هوا فعال می‌شود. به این ترتیب فشار هوا باعث ایجاد سه حالت حرکتی در لوله دستگاه می‌شود که شامل حرکت زیگزاگی، چرخشی، و لرزشی است. در نتیجه این سه حرکت، یک چرخش مارپیچی در لوله ایجاد شده و این شرایط باعث تجزیه و بیرون کشیدن همزمان بافت چربی از محل می‌شود. به این ترتیب بیمار می‌تواند از فرآیند بهبودی سریع‌تر همراه با ورم و خون‌ریزی ثانویه کمتر در نتیجه درمان بهره‌مند گردد. علاوه بر این، حرکت چرخشی باعث تحریک تولید کلاژن در طول فرآیند لیپوساکشن سطحی شده و به این ترتیب تطبیق وضعیت پوست با شرایط جدید تسهیل می‌گردد.

از طرف دیگر، فرکانس لرزش ایجاد شده در روش لیپوماتیک برابر 10 هرتز است. به این ترتیب عملکرد دستگاه باعث تولید اندورفین در بدن شده و می‌تواند تاثیر ماده بی‌حسی را 20 تا 30 دقیقه افزایش دهد.

مراقبت‌های لازم پس از لیپوماتیک چه هستند؟


پس از لیپوماتیک لازم است به نکات زیر توجه شود:

  • نوشیدن مقدار زیاد آب یا یک لیوان در هر 2 ساعت.
  • ماساژ دادن برش‌های جراحی برای خارج کردن ماده بی‌حسی استفاده شده برای درمان. به این ترتیب لازم است اولین شب پس از درمان هر سه ساعت پوست ماساژ داده و در روزهای بعد، این کار سه بار در روز انجام شود.
  • ملاقات با پزشک با گذشت 3 یا 4 روز پس از لیپوماتیک.
  • اجتناب از مصرف غذاهای شور و چرب در اولین ماه پس از درمان.
  • بعد از انجام لیپوماتیک پیروی از دستور غذایی مناسب، برای رسیدن به نتیجه مطلوب بسیار حائز اهمیت است. بدین منظور متخصص تغذیه بعد از انجام لیپوماتیک به شما دستورهایی برای حصول نتیجه بهتر ارائه خواهد داد.
  • عدم استفاده از کمپرس گرم و سرد
  • اجتناب از مصرف داروهای غیراستروئید همچون آسپیرین و نیز مصرف نکردن الکل برای یک هفته پس از جراحی

بهبودی و نتایج


مهم است که توجه داشته باشید مشاهده نتایج کامل درمان لیپوماتیک ممکن است به سه ماه زمان پس از درمان نیاز داشته باشد. در هنگامی که از لیپوماتیک برای بیمار استفاده شود، می‌توان انتظار داشت بیشترین ورم و کبودی به فاصله 3 روز پس از جراحی ایجاد شود. به هر حال پس از 2 هفته، ورم و کبودی به تدریج کاهش یافته و از بین خواهد رفت. همچنین با گذشت حدود 1 ماه، بدن می‌تواند شرایط عادی خود را به دست آورده و نتایج واقعی این درمان با گذشت 2 ماه از آن شروع خواهد شد. ایجاد مقداری کمی سفتی در ناحیه تحت درمان مسئله‌ای عادی در این شرایط است و استفاده از ماساژ می‌تواند به کوتاه شدن دوره بهبودی تا یک ماه و نیم کمک کند (در حالت عادی بدون استفاده از ماساژ، نرم شدن ناحیه تحت درمان معمولاً به 2 تا 3 ماه زمان نیاز خواهد داشت).

پس از درمان معمولاً از پوشش مخصوص بر روی محل به مدت 2 تا 3 ماه استفاده خواهد شد. به هر حال این پوشش احتمالاً برای حمام کردن در آورده می‌شود. افراد بیمار معمولاً می‌توانند فعالیت‌های عادی خود را در روز پس از عمل جراحی شروع نمایند. پس از جراحی لازم است از انجام فعالیت‌های شدید برای مدت یک هفته خودداری شود، اما با این وجود افراد می‌توانند در اسرع وقت به محل کار خود باز گردند.

نتایج روش لیپوماتیک دائمی هستند. به هر حال در صورت اضافه کردن وزن پس از درمان، بیمار احتمالاً با بافت چربی اضافی در سایر نقاط بدن خود مواجه خواهد شد. به همین خاطر دکتر ابوالحسنی همواره به بیماران خود توصیه می‌کند پس از لیپوماتیک وزن بدن خود را در سطح مناسب حفظ کرده و مراقب تغذیه خود باشند. علاوه بر این انجام تمرین‌های ورزشی به‌طور منظم در دستیابی به نتایج بلند مدت پس از درمان موثر خواهد بود.

عوارض جانبی


این درمان عوارض جانبی شدید برای افراد به همراه ندارد، زیرا در این حالت لوله دستگاه گرم نشده و به این ترتیب از خطر سوختگی پوست و بافت‌مردگی اجتناب می‌شود. این روش می‌تواند جمع شدن مناسب پوست را امکان‌پذیر کرده و نتایج مناسب را در ارتباط با بافت‌های فیبری یا دارای سطح دسترسی دشوار برای بیمارانی به همراه داشته باشد که قبلاً از روش لیپوساکشن استفاده کرده‌اند. به این ترتیب لیپوماتیک مشکلات روش لیپوساکشن سنتی را برطرف کرده و علاوه بر این، سیستم امنیتی فعال آن می‌تواند از بافت‌های مختلف بدن (اعصاب، رگ‌های خونی، عضلات) در طول فرآیند لیپوساکشن حفاظت کند.

هزینه درمان


مشابه سایر روش‌های درمان زیبایی، لیپوماتیک یک درمان ارزان نیست. به هر حال، با توجه به نتایج به دست آمده، احتمالاً بیمار متوجه می‌شود هزینه پرداخت شده برای درمان به‌طور مشخص مقرون به صرفه‌تر از روش لیپوساکشن می‌باشد. علاوه بر این هزینه این درمان به محل زندگی فرد و پزشک ارائه دهنده خدمات درمانی بستگی خواهد داشت. در نهایت عامل دیگر نواحی قابل درمان و میزان کاهش چربی می‌باشد.

سوالات رایج


آیا پس از لیپوماتیک پوست شل شده و آویزان خواهد شد؟

خیر، امواج مافوق صوت (infrasonic) باعث تحریک سلول‌های پوستی شده و قدرت آن‌ها را افزایش می‌دهند.

آیا این درمان می‌تواند مشابه لیپوساکشن باعث ایجاد ناهمواری در سطح پوست شود؟

خوشبختانه، روش لیپوماتیک به خاطر خارج کردن همزمان بافت چربی در سطح رویی و نواحی عمیق پوست، باعث ایجاد ناهمواری در آن نمی‌شود.

آیا پس از این درمان نیازی به استراحت طولانی مدت وجود دارد؟

خیر، بیمار می‌تواند فعالیت و زندگی عادی خود را بلافاصله پس از درمان شروع کند، زیرا این درمان ساده بوده و نیازی به داروی بی‌حسی ندارد. در حقیقت این درمان درد، ناراحتی، التهاب، و کبودی ناچیز برای بیمار به همراه دارد.

آیا افراد کم‌خون و ضعیف می‌توانند از نتایج این درمان بدون افزایش مشکلات خود بهره‌مند شوند؟

بله، کانال دستگاه دارای حسگرهای دقیق است و حرکت‌های خاص این لوله از وارد شدن آسیب به رگ‌ها جلوگیری کرده و مانع از خون‌مردگی می‌شود.

مقالات مرتبط