ورزش مناسب برای لاغری شکم و پهلوها

var

کاهش وزن و اصلاح ظاهر بدن رویای بسیاری از افراد است. امروزه اکثر ورزشکاران دارای ظاهر مناسب و فیزیک بدنی قوی هستند و به همین خاطر دستیابی به این ظاهر برای بسیاری از افراد یک آرزو می‌باشد. به هر حال انجام این کار ساده نیست و نیازمند فعالیت زیاد و پشتکار است. ورزشکاران هر روز هزاران کالری در مسابقات ورزشی مصرف کرده و به این ترتیب با ظاهر مناسب از میدان خارج می‌شوند. در نتیجه امروزه تمرین‌های مختلف ورزشی برای کاهش وزن طراحی شده که از طریق آن‌ها می‌توان هزاران کالری در طول یک مدت کوتاه مصرف کرد.

اولین جلسه ملاقات با متخصصین در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی دکتر ابوالحسنی معاینات اولیه بر روی فرد انجام شده و برای برنامه کاهش وزن مناسب فرد تصمیم‌گیری می‌شود. این برنامه از ویژگی‌های منحصر به فرد با توجه به شرایط بیمار برخوردار است که بر اساس آن دستیابی به نتایج مورد نظر امکان‌پذیر می‌شود.

برخی افراد دچار مشکل چاقی تلاش می‌کنند از طریق فعالیت فیزیکی مشکل خود را برطرف کنند. به هر حال با توجه به اینکه در بسیاری از موارد ورزش کردن به تنهایی کافی نیست، در طول درمان برای بیمار رژیم غذایی مناسب نیز تعیین می‌شود تا به همراه کاهش وزن، بر دستیابی به اهداف مورد نظر تمرکز شود. علاوه بر این برنامه درمان تعیین شده شامل استفاده از دستگاه‌های لاغری است تا به این ترتیب دستیابی به نتایج مورد نظر در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر گردد. برای آگاهی بیشتر از روند درمان چاقی و روش‌های لاغری در کلینیک می‌توانید با شماره‌های 02122779006 و 02122581002 تماس حاصل نمایید.

بهترین ورزش‌ها برای لاغری


بهترین ورزش‌ها برای لاغری و کوچک کردن شکم و پهلوها به شرح زیر هستند:

شنا کردن

ورزش لاغری شکم و پهلو

شنا کردن یکی از ورزش‌های جذاب است که باعث تقویت عضلات و افزایش استقامت آن‌ها شده و بهبود وضعیت ظاهری بدن و افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری اندام‌ها را به همراه دارد. علاوه بر این شنا کردن یکی از ورزش‌های ایروبیک می‌باشد. به این ترتیب به منظور کاهش وزن، می‌توان سرعت شنا کردن را کمی افزایش داده یا مدت جلسات شنا را طولانی‌تر کرد. در حقیقت شنای کرال باعث می‌شود بدن در حدود یازده کالری در دقیقه بسوزاند. به همین خاطر شنا در نقطه بالای فهرست ورزش‌های موثر برای کاهش وزن قرار دارد.

دوچرخه‌سواری

ورزش لاغری شکم و پهلو

دوچرخه‌سواری برای همه افراد در هر سن یا هر شرایطی مناسب است و می‌تواند با سوزاندن کالری باعث کاهش وزن، بهبود شرایط سلامتی و ایجاد ظاهر مناسب برای فرد شود. در این شرایط بر اساس وزن فرد و میزان فشار وارد شده به بدن، دوچرخه‌سواری می‌تواند با سوزاندن بین 75 تا 670 کالری اضافی در هر نیم ساعت باعث کاهش وزن فرد شود. بنابراین دوچرخه‌سواری یکی از بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن می‌باشد.

آهسته دویدن

ورزش لاغری شکم و پهلو

دویدن یکی از بهترین ورزش‌هایی است که باعث تحرک کل بدن شده و تنها تجهیزات لازم برای انجام آن یک جفت کفش مناسب است. به این ترتیب دویدن به میزان چند کیلومتر در روز می‌تواند سیستم متابولیک بدن را تقویت کرده و با افزایش تناسب بدن و تحمل و پایداری آن، به رفع چربی‌های ناخواسته جمع شده در نقاط مختلف کمک کند.

ورزش‌های ایروبیک

ورزش لاغری شکم و پهلو

ایروبیک یکی از بهترین روش‌ها برای کمک به پمپاژ خون توسط قلب و سوزاندن چربی اضافی در نقاط مختلف بدن است. به این ترتیب چند جلسه ورزش ساده 20 دقیقه‌ای در طول هفته می‌تواند به خلاص شدن از دست چربی ناخواسته و کاهش وزن کمک کند. امروزه انواع مختلفی از ورزش‌های ایروبیک وجود دارند که سطح موفقیت آن‌ها در لاغری شکم و پهلو و کاهش وزن با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر، به منظور اطمینان از استفاده موثرترین برنامه ایروبیک، احتمالاً لازم است مقداری در این رابطه تحقیق شود.

اسکواش

ورزش لاغری شکم و پهلو

در صورتی که به دنبال انتخاب یک ورزش مناسب برای کاهش وزن هستید، اسکواش می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. در حقیقت انجام این ورزش می‌تواند باعث سوزاندن بخش زیادی از کالری مازاد در بدن شود. به این ترتیب افراد می‌توانند با انجام اسکواش انتظار بهبود چشمگیر در شرایط وزنی و وضعیت ظاهری خود داشته باشند و این نتایج با سن یا جنسیت فرد ارتباطی ندارد.

فوتبال

ورزش لاغری شکم و پهلو

فوتبال یک ورزش مناسب برای کاهش وزن است، زیرا در این ورزش عضلات و قلب به شیوه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. ورزش فوتبال می‌تواند بخش زیادی از عضلات را درگیر کرده و باعث سوزاندن بخش بیشتری از کالری مازاد بدن از طریق حرکت‌های مختلف شود. به این ترتیب ورزش فوتبال می‌تواند چرخه متابولیسم بدن را تقویت نموده و باعث بهبود عملکرد عضلات شود.

اسکی

ورزش لاغری شکم و پهلو

اسکی یک ورزش مناسب برای سوزاندن کالری است. این نوع ورزش برای لاغری بیشتر برای افرادی قابل استفاده است که در موقعیت‌های جغرافیایی دارای شرایط اقلیمی سرد زندگی می‌کنند. به این ترتیب در صورتی که وزن شما در حدود 75 کیلو است، با انجام این ورزش می‌توان چیزی حدود 600 کالری در ساعت مصرف کرد.

حرکات ورزشی مناسب برای آب کردن چربی شکم و پهلو


حرکات ورزشی مناسب برای آب کردن چربی شکم و پهلو به شرح زیر هستند:

دراز و نشست

ورزش لاغری شکم و پهلو

این حرکت را با دراز کشیدن بر روی زمین و خم کردن زانوها در حالتی شروع کنید که کف پاهای شما بر روی زمین قرار دارد. در ادامه دست‌های خود را در ناحیه بالای سر کشیده و زیر سر قرار دهید. برای انجام این حرکت همچنین می‌توان دست‌ها را به صورت ضرب‌دری بر روی سینه قرار داد. یک نفس عمیق کشیده و همراه با بلند کردن بالاتنه از روی زمین نفس خود را خارج نمایید. در ادامه همراه با بازگشت به موقعیت اولیه نفس‌گیری عمیق را انجام دهید. این حرکت را چند بار تکرار نمایید.

کرانچ چرخشی

ورزش لاغری شکم و پهلو

کرانچ چرخشی شباهت زیاد به کرانچ عادی دارد. در حقیقت تفاوت کرانچ چرخشی با کرانچ عادی در بلند کردن شانه راست به سمت چپ و نگه داشتن همزمان بالا تنه در ناحیه چپ بر روی زمین در هنگام انجام این حرکت است.

کرانچ از پهلو

ورزش لاغری شکم و پهلو

این نوع کرانچ تقریباً مشابه کرانچ چرخشی است. تفاوت این دو حرکت فقط در این است که هنگام انجام کرانچ از پهلو فرد می‌بایست عضلات پایین تنه خود را در جهت مشابه شانه‌ها به صورت همزمان خم کند. به این ترتیب کرانچ از پهلو تمرکز بیشتر بر عضلات پهلوها دارد.

کرانچ معکوس

ورزش لاغری شکم و پهلو

باید توجه داشته باشید که از دست دادن چربی در ناحیه پهلوها  و لاغری شکم نیازمند انجام تعداد زیادی حرکت کرانچ در حالت‌های مختلف است. به این منظور لازم است از کرانچ معکوس نیز استفاده شود. مشابه سایر انواع کرانچ، کرانچ معکوس یک تمرین مناسب دیگر برای از بین بردن بافت چربی در ناحیه پهلوها است که بطور خاص برای خانم‌ها مناسب می‌باشد. این حرکت شباهت زیاد با کرانچ چرخشی دارد. برای انجام این حرکت لازم است جمع کردن پاها و فشار دادن پایین تنه به بالا بطور همزمان با وارد کردن فشار به شانه‌ها انجام شود.

کرانچ پا در حالت عمودی

ورزش لاغری شکم و پهلو

بر روی سطح زمین دراز کشیده و پاهای خود را به صورت صاف به سمت سقف بگیرید. در این حالت می‌توانید یکی از زانوهای خود را از روی زانوی دیگر عبور دهید. نفس عمیق کشیده و بالاتنه خود را از ناحیه لگن بلند کنید. به آرامی نفس خود را در هنگام انجام این حرکت خارج کنید. این حرکت را 2 تا 3 مرتبه برای 12 تا 16 بار تکرار کنید.

ترکیب ورزش کردن با رژیم غذایی برای دستیابی به نتایج بهتر


انتخاب یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و دو یا سه روز ورزش به صورت منظم در طول هفته می‌تواند میزان سوزاندن کالری بدن را افزایش داده و توانایی فرد را برای از بین بردن چربی در ناحیه شکم و پهلوها و نیز کاهش وزن بهبود بخشد. با توجه به اینکه هر نیم کیلو وزن معادل 3،500 کالری انرژی ذخیره شده در بدن می‌باشد، کم کردن مقدار کالری مصرفی به میزان 500 کالری در روز می‌تواند به فرد امکان دهد بطور تقریبی نیم کیلو در هفته کم کند. توجه داشته باشید کاهش نیم کیلو تا 1 کیلو وزن در هر هفته یک برنامه کاهش وزن مناسب و سالم می‌باشد. متخصص تغذیه با ارائه رژیم مناسب ضامن سلامتی و همچنین حرکات ورزشی مناسب، شما را به بهترین شکل ممکن در راه کاهش وزنتان یاری می‌کنند.

لاغری و تناسب اندام با دستگاه‌های لاغری


علاوه بر ورزش و رژیم مناسب، روش دیگری نیز برای لاغر شدن به ویژه از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو وجود دارد و آن استفاده از دستگاه‌های لاغری است که در کمترین زمان و بدون عوارض شما را به تناسب اندام دلخواهتان خواهد رساند. دستگاه‌های لاغری با کیفیت و پر بازده کلینیک تغذیه دکتر ابوالحسنی شامل کویتیشن، ال پی جی، آر اف، کرایولیپولیز و لیپوماتیک می‌باشد که برای لاغری تمام نقاط بدن از جمله شکم، پهلو، ران، باسن، دست، پا و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که هیچ کدام از این روش های در از بین بردن چربی شکم و پهلو شما موثر نبود ، میتوانید از عمل جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی بهره ببرید. در این عمل جراحی عضله‌های دیواره شکم سفت می‌شود و پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود تا شکم صاف و تخت شود.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »