بهترین متخصص تغذیه در تهران برای دریافت رژیم غذایی مناسب


متخصص تغذیه در زمینه سلامت و رژیم غذایی تخصص دارد و نکات خوبی را در ارتباط با تغذیه مناسب در اختیار مراجعین خود قرار می‌‌دهد. متخصص تغذیه با ارائه نکاتی در خصوص درست غذا خوردن و پیروی از عادات غذایی سالم به بیمار برای اصلاح رژیم غذایی کمک خواهد کرد. بهترین متخصص تغذیه در تهران رژیم غذایی را با توجه به نیازهای خاص بیمار و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، سبک زندگی و توانایی جسمانی بیمار ارائه خواهد کرد. متخصص تغذیه به بیمار کمک می‌‌کند به وزن ایده‌ آل خود برسد و در این زمینه از روش‌های متعددی استفاده می‌نماید.

بهترین متخصص تغذیه در تهران

آیا شما قصد کاهش افزایش وزن را دارید؟ باردار هستید یا قصد بارداری دارید؟ می‌خواهید در دوران پیری نیز فردی سالم و بانشاط باشید؟ آیا قصد بهبود ظاهر خود را دارید؟ آیا دوست دارید اندامی ورزشکاری داشته باشید؟ پاسخ همه این سوالات می‌تواند دلیلی برای مراجعه به بهترین متخصص تغذیه در تهران باشد.

دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه بهترین رژیم‌های غذایی را براساس سن، وزن و شرایط خاص شما پیشنهاد خواهند کرد.

چه زمانی به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟


 اگر قصد کنترل دیابت، فشار خون یا سایر بیماری‌های مزمن را دارید

متخصص تغذیه افراد مبتلا به دیابت کمک می‌‌کند غذاهایی که قند خون آنها را بالا می‌برند بشناسند. از سوی دیگر متخصص تغذیه، رژیم غذایی مناسبی را با توجه به شرایط و نیازهای بیمار طراحی خواهد کرد تا بیمار به نتایج مطلوب برسد.

 اگر قصد انجام جراحی بای پس معده را دارید

از آن جایی که معده پس از عمل جراحی بخشی از قابلیت خود را از دست می‌دهد بهتر است که از غذاهای مورد نیاز بدن استفاده شود. حضور متخصص تغذیه در تیم درمان کاملاً ضروری است و می‌تواند رژیم غذایی بیمار را تغییر دهد.

 اگر دچار بیماری گوارشی هستید

مراجعه به بهترین متخصص تغذیه در تهران می‌تواند به شما برای پیروی از یک رژیم غذایی مناسب کمک کند. به این ترتیب او به معرفی غذاهایی می‌پردازد که با کمترین تاثیرات منفی بر دستگاه گوارش همراه هستند به عنوان مثال از شما می‌خواهد میزان مصرف غذاهای سرخ شده و نوشیدنی‌های کافئین دار را به حداقل برسانید.

 اگر باردار هستید، قصد بارداری دارید یا به تازگی زایمان کرده اید

بهتر است به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا اطمینان حاصل نمایید بارداری سالمی را سپری خواهید کرد. پس از زایمان نیز متخصص تغذیه به شما کمک می‌‌کند به حفظ تناسب اندام خود بپردازید و از همه مواد مغذی مورد نیاز کودک خود استفاده کنید. اگر دچار بیماری سلیاک، آلرژی غذایی، عدم تحمل لاکتوز یا سایر اختلالات هستید می‌‌دانید از چه غذاهایی باید استفاده کنید؟ به طور کلی محدودیت غذایی باعث خستگی فرد می‌شود زیرا نمی‌تواند تنوع غذایی مناسبی داشته باشد. متخصص تغذیه نکاتی را در خصوص انتخاب مواد غذایی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد تا رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید.

متخصص تغذیه بارداری

اگر شما یا کودکتان دچار اختلال خوردن هستید

متخصص تغذیه به عنوان یکی از اعضای تیم درمان می‌‌تواند اطلاعاتی را در ارتباط با رفع اختلالات خوردن مانند آنورکسی و بولیمیا در اختیارتان قرار دهد.

 اگر قصد کاهش یا افزایش وزن را دارید

روش‌های مختلفی برای کاهش یا افزایش فوری وزن بدن وجود دارد اما معمولاً در درازمدت نتیجه خوبی را ایجاد نخواهند کرد. متخصص تغذیه می‌تواند منابع مناسب کالری را برای افزایش وزن در اختیار شما قرار دهد اما اگر قصد کاهش وزن را دارید اصلاح رژیم غذایی و افزایش فعالیت جسمانی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و شما را به وزن دلخواه‌تان برساند.

 اگر از سالمندان مراقبت می‌‌کنید

بهترین متخصص تغذیه در تهران می‌‌تواند اطلاعات لازم در ارتباط با تداخلات غذایی و دارویی، مصرف آب به مقدار کافی، رژیم غذایی مناسب افراد مبتلا به فشار خون بالا و موارد مشابه را در اختیار شما بگذارد.

 اگر به مشاوره برای اصلاح سبک زندگی نیاز دارید

آیا برای آشنایی با حقایق تغذیه به کمک نیاز دارید و می‌خواهید بدانید هنگام خرید کردن باید به چه نکاتی توجه کنید؟ مراجعه به متخصص تغذیه به شما برای یافتن پاسخ سوالات‌تان کمک خواهد کرد. به این ترتیب شما می‌توانید نحوه آشپزی سالم و نحوه کنترل هوس خود را یاد بگیرید. هنگامی که شما به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید متوجه خواهید شد که اکثر افراد باید از رژیم غذایی سالم پیروی کنند. متخصص تغذیه پس از ارزیابی سابقه پزشکی شما، غذای مورد علاقه، رژیم غذایی و سطح فعالیت جسمانی‌تان به مشخص کردن اهداف و اولویت‌ها خواهد پرداخت. جلسات مشاوره بعدی بر فرآیند پیشرفت شما تمرکز خواهد داشت.

 اگر قصد بهبود عملکرد خود در ورزش را دارید

متخصص تغذیه صرف نظر از این که شما در زمینه دو ماراتون، اسکی یا زمینه‌های دیگر فعالیت دارید به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود دست پیدا کنید.

 چگونه متخصص تغذیه به شما برای کاهش وزن کمک می‌کند؟


کاهش وزن یک اقدام چالش برانگیز است و اکثر افراد در این زمینه به کمک احتیاج دارند. مراجعه به متخصص تغذیه که در زمینه کاهش وزن بر اساس استراتژی‌های علمی تخصص دارد شما را به وزن ایده‌ آل خواهد رساند. بهترین متخصص تغذیه در تهران در فرآیند کاهش وزن و حفظ وزن نهایی کنار شما قرار می‌گیرد تا با اصلاح رژیم غذایی و سطح فعالیت جسمانی به وزن دلخواه‌تان دست پیدا کنید. اصلاح رژیم غذایی شامل تغییر نوع و مقدار غذای مصرفی، بهبود الگوی تغذیه، بهبود فعالیت جسمانی و اصلاح سبک زندگی است. در بخش زیر به چهار مرحله اشاره می‌‌کنیم که متخصص تغذیه بر اساس آن به شما برای کاهش وزن کمک خواهد کرد.

رژیم غذایی سالم

کاهش وزن با اصلاح تغذیه همراه است به نحوی که شما باید از مصرف غذاهای پر کالری و مکمل‌های کاهش وزن خودداری کنید زیرا مضرات آنها بیشتر از منافع شان می‌باشد. متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب که شامل انواع مختلفی از غذاهای سالم است را به شما توصیه خواهد کرد و نحوه آماده سازی غذا را به شما یاد می‌دهد تا کالری کمتری دریافت کنید و متابولیسم بدن شما افزایش یابد.

 رژیم غذایی سالم

 کنترل حجم غذای مصرفی

متخصص تغذیه علاوه بر توضیح اهمیت مصرف غذاهای سالم، نوع و حجم غذای مصرفی را نیز برای شما توضیح خواهد داد که در کاهش وزن اضافه بدن و دستیابی به وزن مطلوب نقش مهمی دارند.

کنترل حجم غذای مصرفی

 ورزش کردن

اگرچه مصرف غذاهای سالم و به مقدار کافی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند می‌توانید برای کسب نتایج بهتر فعالیت جسمانی خود را نیز افزایش دهید تا سریعتر وزن کم کنید و از بازگشت وزن شما در آینده جلوگیری شود. در این راستا متخصص تغذیه از شما می‌خواهد با توجه به وزن دلخواه خود و نمایه شخصی‌تان فعالیت جسمانی داشته باشید. معمولاً به افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله توصیه می‌‌شود و در طول هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت جسمانی متوسط و ۷۵ دقیقه فعالیت جسمانی سنگین داشته باشند. فعالیت جسمانی و ورزش کردن باعث می‌شود سریعتر به وزن مطلوب برسید، عضلات و استخوان‌های شما تقویت شود، متابولیسم بدن افزایش پیدا کند و سطح انرژی‌تان افزایش یابد.

 تغییر سبک زندگی

رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت جسمانی با تاثیرات مثبت بر سلامت شما همراه است و باعث کاهش وزن خواهد شد. اما پیروی از عادات غذایی ناسالم روند پیشرفت و دستیابی به اهداف را کند خواهد کرد. متخصص تغذیه علاوه بر آنکه به شما برای اصلاح سبک زندگی کمک می‌کند از شما می‌‌خواهد عادات ناسالم خود را کنار بگذارید.

مزایای مراجعه به متخصص تغذیه


 پیروی از رژیم غذایی سالم

انواع مختلفی از رژیم‌های غذایی در اینترنت معرفی شده است که معمولا پایه و اساس علمی ندارند. این کاری که شما به متخصص تغذیه مراجعه می‌‌کنید حقایق علمی و ثابت شده در برنامه کاهش وزن شما به کار گرفته می‌شود تا شاهد تغییرات مثبت باشید. متخصص فیزیوتراپی به شما کمک می‌کند به تدریج و در بلندمدت وزن کم کنید و از آنجایی که از روش‌های علمی استفاده می‌‌کنند به هیچ عنوان اقدام به فروختن پک رژیم غذایی نخواهند کرد. به خاطر داشته باشید که تغذیه فقط یکی از رموز سالم زندگی کردن است و بخش دیگر آن فعالیت جسمانی می‌باشد.

پیروی از رژیم غذایی سالم

 بهره مندی از برنامه شخصی

جستجو در فضای اینترنت و بررسی تجربیات دیگران برای کاهش وزن می‌تواند جالب باشد اما همه افراد نمی‌‌توانند از یک نسخه برای کاهش وزن استفاده کنند. متخصص تغذیه پس از در نظر گرفتن موارد خاص به معرفی برنامه درمان خواهد پرداخت. به طور کلی به مواردی از قبیل تغذیه درمانی و مشاوره تغذیه باید با ساختار بیولوژیکی بیمار و سبک زندگی او مطابقت داشته باشد. به این ترتیب بیمار می‌تواند از مزایای درمان تخصصی بهره‌مند شود که بر پایه مباحث علمی قرار دارند.

 پیشگیری از سوء تغذیه

اکثر افرادی که بدون مشورت با متخصص تغذیه رژیم می‌‌گیرند دچار سوء تغذیه خواهند شد زیرا از همه گروه‌های غذایی مورد نیاز بدن خود استفاده نمی‌کنند. هنگامی که شما به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنید و از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری خواهد شد. متخصص تغذیه از بروز اختلال غذایی و سوء تغذیه جلوگیری می‌کند و همه مواد مغذی مورد نیاز بدن را در رژیم شما خواهد گنجاند.

 ایجاد ارتباط سالم با غذا

متخصص تغذیه علاوه بر آنکه به شما می‌گوید از چه غذاهایی استفاده کنید به تغییر ارتباط شما با غذا نیز خواهد پرداخت. متخصص تغذیه بیشتر از سایر پزشکان با نیازهای غذایی شما آشنایی دارد و می‌داند که چگونه به تشویق عادات غذایی سالم و ایجاد ارتباط با غذا بپردازد. پزشک در این راستا موارد مختلفی از قبیل تصویر بدن، اعتماد به نفس و تاثیرات مواد غذایی در زندگی روزمره را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

ایجاد ارتباط سالم با غذا

 مراجعه به متخصص تغذیه


جلسه مشاوره اولیه ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و متخصص تغذیه سوالات مختلفی را از شما خواهد پرسید تا با سبک زندگی شما بهتر آشنا شود. افراد به دلایل مختلف به متخصص تغذیه مراجعه می‌کنند به عنوان مثال برخی از آنها به دلایل آلرژی غذایی و مشکلات تغذیه، ابتلا به برخی بیماری‌ها از قبیل دیابت، بیماری قلبی یا کلسترول بالا به کمک نیاز دارند. دلیل هر فرد برای مراجعه به متخصص فیزیوتراپی کاملاً متفاوت است اما پزشک به بیمار برای دستیابی به اهداف مورد انتظارش کمک خواهد کرد. متخصص تغذیه به جزئیات دقیق در خصوص سابقه فردی و پزشکی شما نیاز دارد و از شما می‌خواهد به طور دقیق به سوالاتش پاسخ دهید.

مراجعه به متخصص تغذیه

 متخصص تغذیه چه سوالاتی را مطرح خواهد کرد؟

برخی از سوالاتی که متخصص تغذیه از شما می‌پرسد به شرح زیر خواهد بود:

  • در حال حاضر از چه رژیمی پیروی می‌کنید؟
  • شما یا خانواده‌تان از خوردن چه غذاهایی لذت می‌برید؟
  • فرهنگ و آداب غذایی شما به چه صورت است؟
  • در طول روز چند بار غذا می‌خورید؟
  • حجم غذای مصرفی شما چقدر است؟
  • کجا غذا می‌خورید؟
  • مهارت‌های غذایی شما چیست؟
  • چه هزینه‌هایی را صرف غذا می‌کنید؟
  • چه نگرانی‌هایی در خصوص عادات غذایی خود دارید؟
  • سطح عمومی سلامت شما به چه صورت است؟
  • از چه دارو یا مکملی استفاده می‌کنید؟
  • هنگام خریدن، آماده کردن یا خوردن غذا با چه چالش‌هایی مواجه هستید؟
  • سطح سلامت، سن و وزن شما چقدر است؟ (به منظور ارزیابی نیازهای غذایی شما)
  • هر چند وقت یک بار ورزش می‌کنید؟

پاسخ این سوالات به متخصص تغذیه کمک می‌کند دیدگاه مناسبی در ارتباط با رژیم غذایی، سبک زندگی شما و عادات سالم یا ناسالمی که دارید به دست بیاورد. به این ترتیب متخصص تغذیه پس از ارزیابی اطلاعات حاصل از پاسخ سوالات بالا در خصوص تغییر برنامه غذایی شما تصمیم خواهد گرفت.

 چگونه برای مراجعه به متخصص تغذیه آماده شویم؟


  • باید اهداف خود را مشخص نمایید، قصد تغییر یا بهبود کدام جنبه از زندگی خود را دارید؟ متخصص تغذیه چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟
  • فهرستی از داروهای مکمل‌های مصرفی خود را در اختیار متخصص تغذیه قرار دهید و با او در خصوص سابقه پزشکی‌تان صحبت کنید.
  • در برخی موارد بهتر است به ثبت خوراکی‌های مصرفی خود بپردازید. به این ترتیب حداقل به مدت سه روز خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مصرفی‎تان را یادداشت کنید و آنها را در اختیار متخصص تغذیه قرار دهید تا دیدگاه مناسبی در ارتباط با رژیم غذایی شما به دست بیاورد.
  • سوالاتی که باید از متخصص تغذیه بپرسید را یادداشت کنید.
  • در صورت نیاز می‌توانید با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

 در جلسه مشاوره با متخصص تغذیه به ذکر چه مواردی بپردازیم؟


متخصص تغذیه موارد مختلفی از قبیل اهداف فردی، فرهنگ و آداب غذایی شما را در نظر می‌گیرد سپس از اطلاعات مرتبط با سابقه تغذیه، سابقه پزشکی، الگوی غذایی و انتظارات شما برای طراحی برنامه تغذیه استفاده می‌کند. متخصص تغذیه منابع مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد که شامل الگوهای غذایی، دستورات غذایی سالم، حجم غذایی و خرید مواد غذایی سالم است. شما می‌توانید سوالات احتمالی خود را از متخصص تغذیه بپرسید تا برنامه درمان برای شما قابل درک باشد.

 آیا مراجعه منظم به متخصص تغذیه ضروری است؟


معمولاً شما به چندین جلسه مراجعه به متخصص تغذیه نیازهایی داشت. تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی به تدریج صورت می‌‌‌گیرد و شما می‌توانید شاهد اصلاحات غذایی خود باشید. معمولاً هزینه جلسات بعدی مشاوره کمتر از جلسه اول است و متخصص تغذیه روند پیشرفت شما را ارزیابی می‌کند. بهترین متخصص تغذیه در تهران پس از ارائه برنامه غذایی و نکات لازم به پایش فرایند پیشرفت شما می‌پردازد و در طول درمان تغییرات لازم در رژیم غذایی‎تان را ایجاد خواهد کرد. در جلسات مشاوره سوالات خود را مطرح کنید و پاسخ مناسب را دریافت نمایید و از منابع یا تجهیزات لازم برای کسب نتیجه مطلوب بهره بگیرید.

متخصص تغذیه

سوالات متداول

بهترین متخصص های تغذیه چگونه عمل می‌کنند؟

بهترین متخصص تغذیه رژیم غذایی را با توجه به نیازهای خاص بیمار و ویژگی‌هایی از قبیل سن، جنسیت، سبک زندگی و توانایی جسمانی بیمار ارائه خواهد کرد.

دکتر تغذیه چگونه کمک می کند که به وزن ایده‌ال خود برسید؟

با اصلاح رژیم غذایی و سطح فعالیت جسمانی

اصلاح رژیم غذایی شامل چه مواردی می شود؟

شامل تغییر نوع و مقدار غذای مصرفی، بهبود الگوی تغذیه، بهبود فعالیت جسمانی و اصلاح سبک زندگی است

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »