رفع و درمان لاغری صورت با رژیم غذایی

al

یک صورت لاغر، شما را لاغرتر از آنچه هستید نشان می‌دهد به خصوص اگر اندامی بلند و باریک داشته باشید. اگر پزشک تشخیص داد که افزایش وزن به بهبود سلامت شما کمک می‌کند سعی کنید با یک تغذیه سالم وزن خود را افزایش دهید. دستیابی به وزن مناسب باعث چاق‌تر شدن صورت شما و بهبود وضعیت پوست آن می‌شود. شما با پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌توانید به صورت و گونه‌های زیبا و خوش‌فرم دست پیدا کنید.

اگر شما در تلاش برای اضافه کردن چربی به صورت و گونه‌های خود هستید لزوماً به این معنی نیست که باید چربی‌های بیشتری به بدن خود اضافه کنید. شما می‌توانید با پیروی از برخی روش‌های مؤثر و یک رژیم غذایی مناسب، گونه‌هایی جذاب برای خود ایجاد کنید. گونه‌های چاق و خوش‌فرم می‌تواند به شما صورتی با ظاهر و برجستگی‌های زیباتر به ارمغان آورد. اگر شما می‌خواهید بدون رفتن زیر تیغ جراحی یا استفاده از ژل‌های تزریقی، گونه‌ها و صورت خود را چاق‌تر نشان دهید، پزشکان در کلینیک تغذیه و رژیم‌درمانی دکتر ابوالحسنی با روش‌های طبیعی می‌توانند به شما کمک کند در مدت زمانی کوتاه به گونه‌هایی خوش‌فرم و زیبا دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت مشاوره می‌توانید از طریق شماره 09361442987  با ما تماس حاصل فرمایید.

صورت گوشتی و چاق در برابر صورت استخوانی و لاغر


al1

آیا شما می‌دانستید که دو نوع صورت وجود دارد؟ یکی صورت‌های استخوانی و لاغر و دیگر صورت‌های چاق و گوشتی.

افرادی که صورت آنها استخوانی است دارای مشخصات زیر می‌باشند:

  • پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسند.
  • در هنگام کاهش وزن، صورت آن‌ها لاغر می‌شود.
  • وقتی به سمت پایین نگاه می‌کنند تورفتگی چانه آن‌ها مشخص می‌شود.
  • لاغرتر از وزن واقعی خود به نظر می‌رسند.

مزایای داشتن صورت چاق و گوشتی


گونه‌ها نقش بسزایی در ظاهر صورت شما دارند. گونه‌های چاق نشان‌دهنده جوانی و جذابیت هستند در حالی که گونه‌های لاغر علامت پیری و سن بالا هستند. بیشتر نوزادانی که گونه‌های چاق به آنها اعطا شده است، معصوم‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. این رؤیای هر خانمی است که صورت و گونه‌ای چاق مانند هنرپیشه‌ها داشته باشد! اما همه شانس داشتن گونه‌های خوش‌فرم و زیبا را ندارند. این موضوع می‌تواند به دلیل اختلالات تغذیه‌ای یا مسائل پوستی باشد.

 برخی از غذاهای مؤثر در چاقی صورت


متخصص تغذیه برای چاق و پر شدن صورت و گونه‌ها یک رژیم غذایی به شما ارائه می‌دهد که برخی از نکات آن به طور خلاصه در این مقاله ذکر شده است. به طور کلی این برنامه بر اساس ویژگی‌های فردی صورت شما و هدفتان از چاق کردن صورت تعیین می‌گردد که نیاز به مشاوره اولیه و تعیین برخی پارامترها دارد.

آب و شیر بنوشید

al33

اهمیت آب در زندگی فراتر از حد تصور و تأثیرات آن بر بدن ما بیشمار است. شما باید روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید تا به اندازه کافی آب به بدن و گونه‌های شما به برسد. غیر از آب، شیر نیز یک غذای کامل است. شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است که به شما کمک می‌کند تا صورتی زیبا و پر داشته باشید.

روغن زیتون

al5

روغن زیتون در طول زمان اثرات خود را در ایجاد گونه‌های پر نشان داده است. این روغن حاوی چربی‌های اشباع‌نشده و سالم است که به حفظ سلامت و تغذیه مناسب پوست کمک می‌کند. روغن زیتون به عنوان یک مرطوب‌کننده برای پوست‌های خشک عمل کرده و پوست را صاف و هموار می‌سازد. همچنین استفاده از روغن زیتون باعث پیشگیری از شکل‌گیری چین‌ و چروک‌های پوستی می‌شود.

  • روزانه یک قاشق مرباخوری روغن زیتون مرغوب مصرف کنید. استفاده از روغن زیتونی در غذا می‌تواند گونه‌های شما را جذاب‌تر و روشن‌تر کند.
  • با استفاده از روغن زیتون گرم شده، گونه‌های خود را در جهت روبه بالا به مدت 5 تا 10 دقیقه در روز ماساژ دهید.

آلوئه‌ورا

al6

آلوئه‌ورا خاصیت جمع کنندگی پوست دارد و از شل شدن و افتادگی پوست پیشگیری کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. به علاوه آنتی‌اکسیدان موجود در آلوئه‌‌ورا از آسیب‌دیدگی‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد پیشگیری کرده و با افزایش تولید کلاژن پوست به شما پوستی جوان‌تر اهدا می‌کند. یک مرتبه در روز آب آلوئه‌ورا که از دو قاشق چایخوری ژل آلوئه‌ورا تهیه شده است را بنوشید.

هشدارها


  • مصرف غذاهایی که در آنها از مقادیر زیاد پودر زردچوبه استفاده شده است را محدود کنید.
  • به صورت روزانه پسته، بادام و بادام‌زمینی مصرف کنید.
  • از کرم‌ها و لوسیون های ضد آفتاب در هنگامی که در معرض اشعه مضر ماورا بنفش قرار می‌گیرید استفاده کنید.

در کنار رعایت نکات ذکر شده، باید از عادات بد که باعث آسیب به پوست می‌شود خودداری کنید. برخی از این عادات مضر عبارتند از استعمال دخانیات، مصرف نوشیدنی‌های الکلی و هر آن چیزی که باعث خشک شدن پوست شما شود. نکات فوق‌الذکر شامل برخی اقدامات خانگی بود که می‌تواند به شما در داشتن گونه و صورتی چاق و پر کمک کند.

کاهش وزن و خالی شدن صورت


انتخاب یک قسمت از بدن برای کاهش وزن موضعی آن قسمت ممکن نیست. برای پیشگیری از لاغر شدن صورت شما نمی‌توانید انتخاب کنید که کدام قسمت از بدن همراه آن لاغرتر شود. ورزش دادن یک قسمت بدن باعث نمی‌شود که فقط وزن آن ناحیه کاهش یابد.

وقتی شما وزن کم می‌کنید، در واقع شما سلول‌های چربی را از دست نمی‌دهید. سلول‌های فقط جمع می‌شوند. معمولاً افراد از آخرین ناحیه بدن که چاق شده است، وزن را کم می‌کنند؛ بنابراین اگر شما صورتی لاغر داشته باشید که با افزایش وزن گردتر می‌شود ممکن است در زمان کاهش وزن دوباره، ابتدا این بخش از صورت شما لاغر شود.

کاهش وزن ناشی از انجام تمرینات ورزشی بیشتر چربی‌های شکم را هدف قرار می‌دهد. هر چه بیشتر چربی بسوزانید صورت شما لاغرتر می‌شود. وزن باید متناسب با قد فرد باشد. شما نمی‌خواهید با کاهش وزن بیش از اندازه باعث لاغری صورت خود شوید. در مورد وزن مناسب بدن خود با پزشک مشورت کرده و سپس اهداف خود را تنظیم کنید.

(Visited 13 times, 1 visits today)