رژیم غذایی و تغذیه برای پسر یا دختر شدن جنسیت جنین

1

اگر چه بسیاری از زوج‌ها در پاسخ به این سوال که پسر می‌خواهید یا دختر، طوطی ‌وار می‌گویند:”ما فقط یک نوزاد سالم می‌خواهیم “، اما زوج‌هایی هم هستند که فقط جنسیت خاصی را می‌خواهند. اینکه اولویت دادن به جنسیت پسر به دلیل داشتن فرزند دختر و یا صرفاً برای حفظ یک نام باشد و یا تمایل به داشتن یک دختر برای لباس پوشاندن و بازی کردن با او باشد، فرقی نمی‌کند. به هر حال، انتخاب جنسیت به طور فزاینده‌ای محبوب و متداول شده است. با وجود روشهای تشخیص  قدیمی که در تعیین یک جنسیت به شما “کمک” می‌کند، روش‌های علمی  نیز برای این کار وجود دارد. یکی از این روش‌ها تغییر رژیم غذایی خود قبل از بارداری است.

[sv slug=”alert”]اگر واقعاً جنسیت خاصی را می‌خواهید و برای این منظور کاملاً مصمم هستید، دکتر ابوالحسنی متخصص تغذیه و رژیم درمانی، می‌توانند از طریق رژیم غذایی، شانس جنسیت خاص نوزادتان را افزایش دهند. ایشان به شما کمک می‌کنند تا با خوردن منظم برخی از غذاهای اساسی به مدت چند هفته، تعادل PH در بدن خود را تغییر دهید. با انجام این کار، محیط مناسبی در بدن شما ایجاد خواهد شد و شانس جنسیت مورد نظرتان افزایش خواهد یافت. البته برای تعیین جنسیت، غیر از تغذیه و زمان مقاربت، عوامل دیگری نیز وجود دارد که دکتر ابوالحسنی آنها را در یک برنامه جامع گنجانده‌اند و شامل موارد زیر است:

  • مواد غذایی و نوع تغذیه
  • مصرف مکمل‌های پیشنهادی برای مادر
  • مصرف مکمل‌های پیشنهادی برای پدر
  • نوشیدنی‌های پیشنهادی برای مادر
  • نوشیدنی‌های پیشنهادی برای پدر
  • کنترل قند
  • توصیه ورزش
  • کاهش / افزایش وزن
  • انتخاب شیوه زندگی
  • شمارش تعداد اسپرم
  • کنترل مخاط دهانه رحم و pH واژن
  • زمان بندی مقاربت (زمان و دفعات تلاش )
  • کارهایی که باید پس از آن انجام دهید.

برای دریافت وقت مشاوره با دکتر ابوالحسنی در خصوص تعیین جنسیت می‌توانید با شماره‌های 02122779006 و 02122581002 تماس حاصل نمایید.[sv slug=”alert1″]

فیزیولوژی اسپرم 


قبل از آنکه نکات و دستورات لازم را بیان کنیم، ابتدا باید فیزیولوژی اسپرم را درک کنید تا بدانید چرا باید کارهایی را انجام دهید یا از آنها اجتناب کنید. خوب است بدانید که مایع منی حاوی دو نوع مختلف از اسپرم است: اسپرم دختر و اسپرم پسر. هر نوع اسپرم دارای ویژگی‌های خاصی است که شما می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. اسپرم پسر شناگر سریعی است، در حالی که اسپرم دختر آهسته حرکت می‌کند. همچنین عمر اسپرم پسر کوتاه است، در حالی که اسپرم دختر می‌تواند برای چند روز زنده بماند. این دو نکته مهم را باید به یاد داشته باشید.

چگونه می‌توانید بر تعیین جنسیت نوزاد خود تاثیر بگذارید؟


تنظیم زمان مقاربت

با توجه به نظریه زمان مقاربت، اسپرم دارای کروموزوم Y (اسپرم پسر) سریع‌تر حرکت کرده و طول عمر کوتاه‌تری نسبت به اسپرم دارای کروموزوم X (اسپرم دختر) دارد.

طبق این نظریه، برقراری رابطه جنسی دو تا سه روز قبل از تخمک گذاری بدان معنی است که در زمان تخمک گذاری، اسپرم پسر از بین رفته و تنها اسپرم دختر باقی مانده است و از این رو، احتمال بیشتری برای تشکیل جنین دختر وجود دارد.

به عبارت دیگر، اگر رابطه جنسی به زمان تخمک گذاری نزدیک‌تر باشد، احتمال بارداری دختر کاهش یافته و احتمال بارداری پسر افزایش می‌یابد.

دستکاری شیمی بدن (سطح اسیدیته / قلیایی)

سیکل ماهانه بدن یک زن شامل سطوح متناوب pH دستگاه تناسلی است. اکنون اعتقاد بر این است که تغییرات PH محیط واژن، جنسیت جنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کارشناسان می‌گویند که قلیایی بودن مایع فولیکولی به نفع اسپرم Y است (آبستنی پسر)، در حالی که اسیدی بودن مایع فولیکولی اولویت را به اسپرم X می‌دهد. (آبستنی دختر).

تغییرات سطح استرس (و ثروت! )

محققان بر این باورند که اسپرم کروموزوم Y در طول دوره‌های استرس روانی بالا شکننده‌تر بوده و احتمال زنده ماندن آن کمتر است و این که استرس احتمالاً بر سطح هورمونها در بدن مادر تأثیر می‌گذارد و بدن مادر را محیط بهتری برای اسپرم کروموزوم X.می‌سازد.

همچنین مردانی که ثروت خانوادگی به ارث برده‌ا‌ند، بیشتر تمایل به فرزندآوری پسر دارند. (نکته جالب توجه این است که در خصوص زنان وارث و یا میلیاردرهای مرد خود ساخته چنین نیست.)

جزئیات رژیم تغذیه تعیین جنسیت دکتر ابوالحسنی


دکتر ابوالحسنی می‌گویند برنامه‌های رژیم غذایی جامع تعیین جنسیت ما باید به مدت حداقل 4-6 هفته قبل از قصد بارداری اجرا شود. این برنامه تا 3 ماه قبل از تلاش برای بارداری ادامه خواهد یافت. هر طرح، شامل یک برنامه غذایی 7 روزه است. هر برنامه غذایی روزانه طبق الزامات مورد نیاز برای شرایط مناسب جنسیت مورد نظر شما تنظیم شده است. برنامه‌ها شامل پیشنهاد مکمل‌ها، غذاها و نوشیدنی‌های خاص برای وعده‌های غذایی شماست که جزئیات آن در نمونه منو 7 روزه آمده است. شما می‌توانید یک منوی 21 روزه را انتخاب کنید که شامل 21 روز صبحانه، ناهار، شام و تنقلات است. این برنامه باید تا زمان بارداری قطعی، اجرا شود. هنگامی که بارداری شما تایید شد، می‌توانید رژیم غذایی تعیین جنسیت را متوقف کنید.

برنامه انتخاب جنسیت ما فراتر از چیزی است که شما می‌خورید، این طرح شامل برنامه دقیق زمان مقاربت و دفعات تلاش به منظور افزایش شانس جنسیت مورد نظرتان است. سایر اقدامات جانبی مهم از جمله ورزش، تعداد اسپرم، مخاط دهانه رحم و pH نیز در این طرح مشخص شده است.

تأثیر رژیم غذایی مادر در تعیین جنسیت نوزاد چیست؟


2

مقدار غذایی که مادر در زمان لقاح می‌خورد، ممکن است دختر یا پسر بودن جنین را تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه جنسیت از لحاظ ژنتیکی بستگی دارد به اینکه که اسپرم پدر حاوی کروموزوم X و یا Y باشد، اما به نظر می‌رسد که بدن مادر می‌تواند به نفع جنین دختر یا پسر تغییر کند. احتمال جنین پسر در زنانی که به طور منظم مصرف مواد غذایی مانند صبحانه را محدود کرده و یا حذف می‌کنند و با کاهش سطح گلوکز مواجه هستند، کمتر است. به گفته این پژوهشگران، سطح گلوکز پایین ممکن است به عنوان شرایط محیطی ضعیف و کمبود مواد غذایی توسط بدن تفسیر شود.

نتایج مطالعات انجام شده، خوردن غذاهایی را توصیه می‌کند که pH واژن را به سمت قلیایی تغییر می‌دهند و موجب طولانی‌تر شدن عمر اسپرم Y دار می‌شوند. برخی از این توصیه‌ها عبارتند از: غذاهای شور، غلات و مواد غذایی حاوی پتاسیم. محدود کردن فراورده‌های لبنی توصیه می‌شود. زیرا آنها ترشحات واژن را اسیدی‌تر می‌کنند. (البته، شما باید مقدار زیادی کلسیم را در زمان بارداری دریافت کنید، پس محدودیت لبنیات احتمالاً ایده خوبی نیست.)

اگر دختر می‌خواهید، باید برای ایجاد محیط اسیدی واژن تلاش کنید. برای این منظور باید رژیم غذایی خود را تغییر دهد. غذاهایی بخورید که اسیدی هستند (مانند مرکبات) و از غذاهای قلیایی اجتناب کنید. اگر تمام این روشها را به کار بگیرید، می‌توانید شانس داشتن دختر را افزایش دهید. مطالعات انجام شده، خوردن غذاهای سرشار از کلسیم و منیزیم اما کم پتاسیم را توصیه کرده است.

رژیم غذایی برای پدران


4

پدران برای کمک به غلبه کردن اسپرم Y می‌توانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند. یکی از تکنیک‌ها شامل مصرف روزانه حداقل 9 میلی‌گرم “روی” است. عنصر “روی” به تقویت سیستم تناسلی مردانه و افزایش هورمون تستوسترون کمک می‌کند. نظریه زمان مقاربت توصیه می‌کند که مردان 10 تا 15 دقیقه قبل از لقاح، برای تقویت انرژی جهت تولید اسپرم، یک فنجان قهوه غلیظ بنوشند.

مقالات مرتبط
مقالات

دیابت و روزه‌داری

آیا یک فرد دیابتی مجاز به روز‌داری است یا خیر؟ برای افراد دیابتی، تصمیم گیری در مورد روزه داری باید با مشاوره پزشک خود صورت گیرد. اگر کنترل دیابت شما

توضیحات بیشتر »